Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
09. februar 2003 - 21:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afinstallation af Redhat hvordan fjernes GRUB??

Hej

Jeg har haft installeret Redhat på en pc. Nu vil jeg gerne fjerne det fordi denne maskine skla køre rent win 2000. Det første jeg gjorde var at boote op og køre fdisk, fjerne alle Non-dos partitioner. Lave en ny og formater denne. Dette forløb ok. Nu gik jeg igang med installationen af win 2000. Denne skulle så undervejs genstartes. Og her sker det. den den booter op igen, kommer den så langt som mam nu plejer hvis man skla boote fra en cd. Så skriver den bare "GRUB_". aghhh jeg troede alt Linux var fjernet. Hvordan sikrer jeg mig at grub er fjernet??
Avatar billede thorbjoern Nybegynder
09. februar 2003 - 21:41 #1
boot på en "dos" floppy og "kør" følgende:
fdisk /mbr

- så er du "fri" for tidligere info's i master boot recorden
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
13. juni 2003 - 23:34 #2
formaterede alt