Avatar billede e-skape Nybegynder
09. februar 2003 - 19:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Langsom superpc?

Hejdav allesammen ;)

Jeg har efter et hardwarecrash nødtvungen opgraderet min PC til nedenstående konfiguration, men jeg synes ærlig talt ikke ydelsen lever op til specifikationerne.
Det kan tage op til 2 sekunder at starte en Internet Explorer, især hvis jeg ikke har nogen åben i forvejen.

Jeg kører Windows XP

Mobo: ASUS P4S533-E
CPU: P4 2.0
Gfx: Airix GeForce 4 MX 440
HD: WD Special Edition 120 GB
Lyd: Creative SB Live! 5.1 Digital
Net: (Billigt) 10/100Mbits Netkort (Kan ikke lige huske navnet)

Fra gammel PC overlevede (tror jeg nok, kan ske det er det der gør den langsom)
8x4x32x Lite-On Brænder

I PCMark 2002 Free havde CPU og Memory ca. 4500 point, og HD ca. 350 point (Kan ikke huske det præcist)

Håber der er nogen der kan komme med en forklaring og en hjælp...

Med venlig hilsen
//eSKape
Avatar billede somaliomar Praktikant
09. februar 2003 - 19:48 #1
Hvor mange MB RAM har du ?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. februar 2003 - 19:49 #2
Har den altid kørt sådan?
(Forresten kan WinXP godt finde på at skrue automatisk ned for CPU hastigheden når der går noget galt så tjek lige BIOS om din CPU kører så hurtigt som den skal).
Avatar billede random_act Nybegynder
09. februar 2003 - 19:53 #3
Sidder din Harddisk på samme kabel som brænderen??
Avatar billede mr-bob Nybegynder
09. februar 2003 - 19:54 #4
du mangler Ram, hvor mange har du og hvad??
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. februar 2003 - 19:55 #5
Kan godt forstå hvis den er sløv på den grafiske side!

hvor mange mb ram har du i??
Avatar billede e-skape Nybegynder
09. februar 2003 - 19:57 #6
Somaliomar & mr-bob: 256 MB Samsung DDR2700
skovenborg: Har kørt sådan, siden jeg installerede det for nogen uger siden.
random_act: Nej, kører på hver sin kanal :)
djeclemen: synes sådan set at grafisk kører den ok.. ved godt at
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. februar 2003 - 20:01 #7
256mb er også i underkanten til at købe Windows XP med thems og alt aktiveret..
Vil råde dig til at købe en 256mb mere så du ahr 512mb
Avatar billede somaliomar Praktikant
09. februar 2003 - 20:03 #8
Eller måske burde du overveje at nedgradere til Windows 2000
Avatar billede e-skape Nybegynder
09. februar 2003 - 22:12 #9
djeclemen: Havde jeg også tænkt mig... Havde 1024 SD i den gamle... Men den kunne kun bruge de 2-300 MB.. *ss*
somaliomar: Har været rigtig glad for Win2k i lang tid (+ 2 år), men synes nu det med Themes og farver og sager er lidt sejt.. det med, at man kan gøre den helt personlig.. ikke bare baggrunden, men fame vinduer og ikoner og alt det skidt...
Har også tænkt på at prøve en anden shell... men det skal være på en pc som bare skal være forsøgspc... ikke den her.. hehe. Nogen der har en guide til at bruge en anden shell?
Avatar billede e-skape Nybegynder
09. februar 2003 - 22:26 #10
skovenborg: Er det ikke Bios'en selv der skruer ned? Det er vidst nok, hvis CPU'en blir for varm, så skruer den ned og sådan... - Det kan den oss i win2k og andre os'er...
Avatar billede gaffemis Nybegynder
10. februar 2003 - 00:05 #11
hmmm.......... brug af themes kvæster ens systemydelse, specielt med super fede baggrunde og masser af lydeffekter er osse bare sagen.....
men... tag lige et kig på din bios config, kan have en del sjove bivirkninger hvis det ikke er sat ordentlig op....
Avatar billede mr-bob Nybegynder
10. februar 2003 - 00:26 #12
har du forresten sådan et ultra smart program som f.eks desktopX installeret?? det bruger nemlig vildt mange rescurser (<-staveknold) og det kan nedsætte reaktionen betydeligt!
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:00 #13
Jeg har nu en 512 MB DDR 2700 Kingston... og jeg kan ikke klage længere...

Jeg takker for alle indlæggene