Avatar billede sortedali Nybegynder
09. februar 2003 - 19:20 Der er 6 kommentarer

Skærm starter ikke....

Jeg har opgraderet med Epox 8K3Ae mobo og XP2000 CPU.
Jeg har fået strøm på PW knap (jubiii) og blæser kører, mobo lyser osv.
Floppy bliver dog ved med at lyse...hmmm...
Men jeg har ingen reaktion fra min skærm, kan jeg have glemt noget...???
Nogle ideer???
Jeg ville godt nok også købe nyt grafikkort snart, meeeen skulle lige have dette igang først, troede jeg.
Avatar billede somaliomar Praktikant
09. februar 2003 - 19:21 #1
Hvis floppy-drevet bliver ved at lyse så betyder det at du vendt kablet forkert....
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. februar 2003 - 19:21 #2
sådan gjorde min også, det var pga. mit gfx kort sad meget lidt skævt, så prøv at tage det op og sæt det i igen
Avatar billede lbos Nybegynder
09. februar 2003 - 19:25 #3
tag skærmkortet ud og sæt det i igen vær sikker på stikket fra skærmen sider ordentligt.Prøv evt. med et andet skærmkort.tjek dine ram om de sidder rigtigt.
tjek om harddisk kører.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. februar 2003 - 19:32 #4
Floppykablet sidder på hovedet.
Avatar billede sortedali Nybegynder
10. februar 2003 - 21:28 #5
Ups...ja kablet sad på hovedet...stupid me...!
Men det løste ikke problemet...
Jeg har, efter at have genmonteret ALT og resette CMOS, haft den oppe og køre en gang, men nu har jeg samme problem igen. Den gik kold midt i det hele (den søgte efter PCI driver i Windows), jeg genstartede og samme resultat. Intet signal til skærm og harddisken stopper efter 3 sek.
Jeg har selvfølgelig prøvet det sammen igen, men den gik ikke denne gang.

Havd pokker sker der.... kan der være dålig forbindelse til CPU?
Eller....???
Avatar billede widriksen Nybegynder
11. februar 2003 - 23:25 #6
Prøv om du kan få fat på et andet ram modul, eller tag ram modulet ud.
Uden ram bør bund kortet bippe fejl. Check evt. fejl kode LED'erne der sidder på bundkortet. De vil indikere hvad der kan være kilden.
jeg arbejder til dagligt ved en distributør af netop EPOX bundkortene, og har set at den slags fejl kan være på grund af:
1. "Forkert" eller defekt ram.
2. Processoren er i udu. Det er desværre den hypigste årsag.