Avatar billede stigrindom Nybegynder
09. februar 2003 - 17:49 Der er 8 kommentarer

Mplayer9 kan ikke finde lydkortet på min helt nye PC

En helt ny PC (fra Computer Centrum) med onboard lydkort kan ikke afspille mp3 gennem Mplayer9 og lydkortet.
Mplayer9 siger, at der er problemer med lydkortet selv om, den alm. cd-player sagtens kan spille igennem lydkortet.

Skulle nogen have en idé?
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. februar 2003 - 17:57 #1
Hvilken fejlmeddelelse kommer den med helt præcist?
Har du prøvet med Winamp?
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
09. februar 2003 - 17:57 #2
så vidt jeg husker så er mplayer 9 kun ude i betaver. og jeg tror det er en lille bug i det. så jeg ville nok vente til en opdatering kommer
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. februar 2003 - 17:58 #3
Der er så mange der har problemer med media player drop dog det l**** program
Avatar billede stigrindom Nybegynder
10. februar 2003 - 09:41 #4
Fejlmeddelelsen er følgende:

"Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There may not be a sound device installed on your computer, it may be in use by another program, or it may not be functioning properly."

Det underlige er, at Windows' lyde og cd-spilleren fint kommer ud. Fejlen viste sig også med den mplayer som windows 98 installerede. Derfor forsøgte jeg at skifte til mplayer9 for om muligt at få en, der virker.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. februar 2003 - 14:29 #5
Er du sikker på at du har den rigtige driver til lydkortet i w98?
Hvis du bruger windowsdriver så prøv at skift til driver fra producenten.
Danny
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
13. februar 2003 - 19:15 #6
er der xå i den. for wmp 9 kan da vist kun køre med xp
Avatar billede serverservice Praktikant
13. februar 2003 - 19:28 #7
nej tsmy2k - wmp9 findes også til w98. Det er faktisk samme program som til xp, sjovt ikk?
Danny
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
21. marts 2003 - 09:52 #8
hmmmm jeg troede kun den var der til xp...my bad