Avatar billede monstermand Nybegynder
09. februar 2003 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af dameware

Hej,

jeg har hørt meget godt om dameware, og da jeg står og mangler et administrationsprogram, har jeg valgt at forsøge mig med dette - men jeg kan ikke få det til at virke. Til at starte med ville jeg gerne have mulighed for at overtage en anden computer i mit lokale netværk. Jeg kører med WinXP Pro og klienten jeg vil overtage kører med WinME.

Hvis der var nogen der kunne guide mig frem til at få det til at virke ville det være super. I øjeblikket får jeg en fejlmeddelelse om at den computer jeg prøver at logge ind på, ikke accepterer det (det er en fejlkode 10061). Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede monstermand Nybegynder
09. februar 2003 - 13:45 #1
Host: stuecomputer

1.)

Winsock Connect Error:
System Error: 10061
System Message:
No connection could be made because the target machine actively refused it.

2.)

The error 10061 indicates there is nothing listening on the specified port.  The most common reason for this occurrence is when the Mini Remote Control client agent (service) is not installed on the Host computer in question or there is a mismatch in port usage (default port is 6129).

3.)

The remote computers appear to be running Windows 95/98/Me. The Mini Remote Control application is unable to install the Mini Remote Control client agent (service) remotely for computers running Windows 95/98/Me.  You must manually install the service on stuecomputer

4.)

If an error is related to a name resolution issue, try using IP address instead of host name.

ovenstående er den samlede fejlmeddelelse..
Avatar billede fortes Nybegynder
09. februar 2003 - 13:53 #2
bruger du en administrator konto? Jeg ved at i XP skal du slå simpel fildeling fra. Start -> denne computer -> funktioner -> mappe indstllinger -> vis -> fjern fluebenet i "brug enkel fildeling"
Avatar billede monstermand Nybegynder
09. februar 2003 - 14:06 #3
det hjalp sgu ikke så meget - stadig samme fejl :(
Avatar billede monstermand Nybegynder
09. februar 2003 - 14:20 #4
en administratorkonto hvor? Både på min maskine og den maskine jeg ønsker at logge på bruges der administratorrettigheder
Avatar billede fortes Nybegynder
09. februar 2003 - 18:48 #5
drop det på Windows Me, det er jo det punkt 3 siger, eller ihvertfald skal du installere servicen på ME, for at du kan fjernstyre den. Troede egenligt ikke at der var flere der brugte ME :-)
Avatar billede monstermand Nybegynder
12. februar 2003 - 18:44 #6
jeg dropper spørgsmålet - utålmodig som jeg er :(
Avatar billede dameware.dk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:37 #7
Hej monstarmand.

Du kan se hvordan du skal gøre det her: http://www.itms.dk/dameware/Tips/DWRCSInstall.htm

Da Win9x/ME ikke understøtter RPC (Remote Procedure Call) som vi anvender til at "pushe" en DameWare Mini Remote Control agent ud til klienten med, har vi lavet et lille værktøj som hjælper dig med dette.

Det ser lidt svært ud, men tager ca. 30 sekunder, hvis man blot bruger standard opsætningen og vælger næste, næste næste, udfør ,-)

Husk at vælge "Proprietary Challenge/Response" når du laver installationspakken og husk brugernavn og kodeord, da dette skal bruges når du vil overtage skærmen på din WinME klient efterfølgende.

Jeg håber at det hjælper, ellers er du altid velkommen til at skrive til mig på sales@itms.dk

mvh.
Peter Vang
DameWare Scandinavia
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
01. december 2004 - 16:48 #8
eller du kan se deres support forum på http://support.itms.dk