Avatar billede vipez Nybegynder
09. februar 2003 - 11:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lydløs computer?

Jeg har flg. Aopen HQ80 kabinet, Abit KT7A-Raid mb, 750mhz AMD (~1,133Ghz), 768 Kingston ram (3*256), ibm 60gxp 46.1gb, wd1200jb 120gb,
strømforsyning?
køler?

Hvad kan i anbefale for at gøre min computer mere lydløs... ?
Jeg har flg. planer: ny powersuply, ny køler, ny hdd (ibm har fejl)

Hvilken 300w power suply kan i anbefale? som virker optimalt og med laveste mulig larm !
Avatar billede riversen Nybegynder
09. februar 2003 - 11:02 #1
webconsult.dk har nogle gode sager. MEget kan vist også fås på studiedata.dk så kig begge steder og sammenlign priser.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2003 - 11:04 #2
kunne vel også anbefale et Noice Control kabinet eks:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404717948
Avatar billede ffn Nybegynder
09. februar 2003 - 12:20 #3
Folk har blandet erfaringer med dette produkt, men selv synes jeg at de er ok, men de tager ikke alt støjen også er de billige

Kabinet Lyddæmpningsplader, 5 stk. 299,-
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=810003&kat=
Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
09. februar 2003 - 12:58 #4
Du kan også få fat i et gummi ophæng til din harddisk, så den ikke skaber resonans i kabinettet længere.
Ud over det ... Så skal du have silenced blæsere ...
Du kan finde det hele hos www.studiedata.dk
Avatar billede ffn Nybegynder
09. februar 2003 - 13:00 #5
med hensyn til ophæng af harddisk, så kan en cykelslange det samme som de gummi ophæng :-)
Avatar billede kadann Nybegynder
09. februar 2003 - 13:35 #6
Hvis du har clocket din CPU, så skal du nok være opmærksom på at det til tider kan være svært at finde en lownoise CPU-køler der kan holde temperaturen nede..
Avatar billede vipez Nybegynder
09. februar 2003 - 18:17 #7
Lyddæmpningsplader? Hvad med varme osv ?
Avatar billede cdc Novice
09. februar 2003 - 18:21 #8
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404717948 Har selv dette, og bruger så en silverado CPU blæser, og en wisperbox, og har ingen problemer med varme, dog støjer mit nye grafikkort lidt for meget, så jeg har lige bestillt ny kæling til denne
Avatar billede ffn Nybegynder
09. februar 2003 - 18:31 #9
måske kan du også få noget hjælp her

http://www.eksperten.dk/spm/303170