Avatar billede locutuz Nybegynder
09. februar 2003 - 05:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter jeg min browser's cache

Jeg har lige installeret det fiske program Tweak XP. I programmet anbefaler de at man oprette et Ram drev fordi det skulle gøre ens internet browsing hurtigere:

you can move your browser's cache folder (s) to a RAM drive - this may significantly increase speed while browsing the internet

Hvordan flytter jeg min browser's cache???????????
Jeg har oprettet drevet og det fungere fint.
Avatar billede swasper Nybegynder
09. februar 2003 - 07:46 #1
Okay nu er jeg ikke helt sikker på hvad de helt præcist mener med cache folder, men hvis det nu er mappen med alle dine internet temp filer i, så kan du i internet explorer gå op i Tools menuen og klikke på Internet Options.

Under fanen General er der et punkt der hedder Temporary Internet files, her klikker du på Settings knappen, og så er det bare at klikke på Move folder knappen og så vælge en ny folder.
Avatar billede locutuz Nybegynder
09. februar 2003 - 18:24 #2
Jeg er ikke 100% sikker det er denne mappe som skal flyttes, da den står tiul at skulle bruge 218 MB, og mit Ram drev kan kun sættes til max 32 MB.
Avatar billede swasper Nybegynder
09. februar 2003 - 18:37 #3
Du kan jo selv bestemme hvor stor mappen skal være, min er sat til 50 MB.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. februar 2003 - 18:48 #4
ikke for noget, men hvis du ikke kan finde ud af at bestemme størrelsen på din inet-cache-folder, så burde du måske ikke rode med ram-drev etc...
men det må du sæføli selv om ;)
Avatar billede locutuz Nybegynder
09. februar 2003 - 22:01 #5
Metal hansen, jeg har jo fået ramdrevet til at virke via TweakXP, så det eneste er bare at flytte min chache folder.
Swasper er du sikker på at det er dem cache som de snakker om???
Avatar billede swasper Nybegynder
09. februar 2003 - 22:51 #6
Kan ikke rigtig se hvad det eller skulle være, og hvis du f.eks. søger på "browser cache" på Google, så handler største delen af resultaterne om de temp filer din internet browser gemmer når du surfer, så jeg er tæmmelig sikker.
Avatar billede locutuz Nybegynder
10. februar 2003 - 16:29 #7
Jamen tak skal du så have. Her er dine point.