Avatar billede tazzie Nybegynder
08. februar 2003 - 21:34 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Adresse kartotek væk og mails kan ikke sendes længere!?!

Hjææælp, min Outlook Express kan pludseligt ikke sende mails længere og mit adresse kartotek er helt tomt. Hvis jeg vil oprette en ny kontakt crasher programmet!!!! Hvis jeg vil sende en mail får jeg følgende besked: "The address book failed to load. Outlook Express is incorrectly configured, please re-install". og så crasher Outlook....
Hvis det betyder noget, kører jeg XP og det virkede altså helt fint indtil forleden dag hvor min maskine pludseligt genstartede uden grund....

Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive utroligt glad, om ikke andet hvis nogen kan fortælle mig hvordan pokker jeg kan geninstallere det...jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor installationen ligger...
Avatar billede backside Nybegynder
08. februar 2003 - 22:13 #1
Reinstall Outlook Express
Click Start, point to Settings and then click Control Panel.
Double-click Add/Remove Programs, on the Windows Setup tab under Components, scroll down until you see Outlook Express listed. Click to select Outlook Express.
Click Apply, and then click OK.

Mon det er noget i den stil. Kan variere lidt alt efter OS.
Men det er altså i Windows installationen du skal gøre det.
Avatar billede backside Nybegynder
08. februar 2003 - 22:15 #2
Avatar billede backside Nybegynder
08. februar 2003 - 22:17 #3
Avatar billede tazzie Nybegynder
08. februar 2003 - 23:49 #4
Det hjalp desværre ikke. Det tyder på at der er en fejl i adressebogen, for det er den der melder fejl lige meget hvad jeg gør...Jeg kan hverken importere eller eksportere noget som helst til eller fra den.
Har du andre forslag til hvad jeg kan gøre? På en eller anden måde skal jeg vist have Outlook afinstalleret 100%.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2003 - 01:33 #5
Prøv følgende:

Du skal slette flg. filer:
WAB32.DLL og WAB32RES.DLL
og instalerre Outlook Express igen
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
09. februar 2003 - 08:50 #6
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. februar 2003 - 14:14 #7
Jeg syntes at det godt kunne tyde på at det er en virus som har ødelagt dit OE. Gå ud og onlinescanne for virus. Det kan du gøre disse steder:
http://www.pandasoftware.com/activescan/ scanner også pakket filer og email.
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp
Når du så er færdig og har fjernet eventuelle virus kan du prøve at geninstallere OE
Avatar billede tazzie Nybegynder
12. februar 2003 - 21:10 #8
Ingen af jeres ideer virkede :( Og det er slet ikke muligt at slette de to .dll filer, der bliver dannet nye ligeså hurtigt som jeg kan slette eller omdøbe dem....
Og jeg har ingen virusser, har nu prøvet 4 scannere.
HJÆÆÆLP!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. februar 2003 - 21:39 #9
Hvis du genstarter i fejlsikret tilstand skulle du kunne få lov til at slette de 2 filer.
Avatar billede tazzie Nybegynder
12. februar 2003 - 22:52 #10
ØV, jeg fik dem slettet og geninstallerede OE, men det virkede heller ikke. Der må være et eller andet sted hvor adressebogen også ligger hvor den bliver ved med at melde fejl fra (hvis det altså overhovedet er den der er i stykker, måske er det bare en følgevirkning af noget andet!?!).
Jeg er ved at blive sindssyg af det, det er irriterende at man ikke engang kan reply'e på mails.....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. februar 2003 - 23:05 #11
okay. Hvilket styresystem kører du og hvilken version af OE?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. februar 2003 - 00:56 #12
Fik du genstartet PC efter sletning af de to filer og geninstallering  -  før åbning af OE?
Avatar billede tazzie Nybegynder
18. februar 2003 - 22:10 #13
Jeg kører WinXP og OE 6.0.
Avatar billede tazzie Nybegynder
18. februar 2003 - 22:11 #14
Halifax: Ja, det gjorde jeg og det hjalp heller ikke.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2003 - 00:47 #15
Avatar billede tazzie Nybegynder
20. februar 2003 - 20:41 #16
Det lød dejligt nemt, men når jeg trykker på importer/adressebog får jeg følgende fejl igen: "The address book failed to load. Outlook Express is incorrectly configured, please re-install". og så crasher Outlook....
HJÆÆÆLP, nu er det altså ikke sjovt længere!
Jeg har også prøvet at lave en "update" på min windows og det hjalp heller ikke!
Avatar billede backside Nybegynder
20. februar 2003 - 20:50 #17
Det peger efterhånden hen mod format c:, gør det ikk´? *G*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 21:01 #18
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 21:05 #19
Eller det var jo nok nærmere dette link som du skal bruge. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;293907
Avatar billede tazzie Nybegynder
21. februar 2003 - 11:21 #20
Det virker desværre heller ikke. Jeg har også forsøgt at slette alt der hedder noget med wab.exe i registreringsdatabasen. Det hjalp heller ikke efter geninstallation af IE6.0.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. februar 2003 - 11:26 #21
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. februar 2003 - 11:31 #22
Her har jeg været ude på google og søge. Den fandt rigtig mange links til mulige løsninger på problemet. Det er vist nemmere at du få linket til samtlige links
http://www.google.com/search?q=The+address+book+failed+to+load&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=
Avatar billede tazzie Nybegynder
22. februar 2003 - 00:02 #23
AOVERGAARD:
Hurrraaa!
Det lykkedes :) Dit support.microsoft.... link satte mig på sporet af den endelige løsning og så fik jeg det fixet.
TUSIND TUSIND tak :)
Man skulle grave sig helt ned til application data biblioteket (som ikke blev fundet via "søg"!) og så rename alle de .wab filer der lå der til .old
FEDT :)
Avatar billede bentn Nybegynder
22. februar 2003 - 00:07 #24
Gad vide om det er en typisk IE6 ting. Jeg havde samme problem da jeg havde IE6 installeret i tidernes morgen.- men okay, der var den vist kun ude i en tidlig (beta)version, men alligevel..hmmm kan ikke huske hvo'n jeg løste det, men det da godt at høre at du fik løst problemet:)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
22. februar 2003 - 00:48 #25
Endelig. Glad for at kunne hjælpe dig - det har også været en hård nød at knække - man skal aldrig give op.
Takker for point ;-)