Avatar billede midabo Nybegynder
08. februar 2003 - 16:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installering af MySQL ODBC

Davs

Jeg er ved at sætte MySQL op på min NT 4 server.
Inde i ODBC (i Control Panel) hat jeg valgt SQL-driver og angivet navn på databasen jeg vil oprette, men ved start får jeg fejl, og bliver bedt om at kigge i eventloggen, hvor der står "Directory doesnt exists".

HVORDAN sætter man en MySQL server op på NT4 Server????
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. februar 2003 - 10:01 #1
Det lyder som om at du ikke har installeret ODBC-driveren til MySQL. Se

http://www.mysql.com/doc/en/Installing_MyODBC.html
Avatar billede midabo Nybegynder
09. februar 2003 - 11:57 #2
Jeg har smækket lidt op på http://www.midabo.dk/nt/ - screendumps med fejl og opsætning af sql'en, hvis det kan hjælpe.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. februar 2003 - 12:25 #3
Når du opretter din ODBC-forbindelse skal det *IKKE* være af typen SQL Server. Du skal vælge typen MySQL.

På Billeden nummer et står der i kolonnen "Driver" teksten "SQL Server" det er forkert. Den driver duer kun til Microsoft SQL Server.
Avatar billede midabo Nybegynder
09. februar 2003 - 12:50 #4
_darkstart_ > Jeg er ved at få den ind... Så kan jeg bedre forstå det ikke virkede
Avatar billede midabo Nybegynder
09. februar 2003 - 13:03 #5
hurra - det virker nu - tak mørke stjerne ;-)