Avatar billede jakobblochehlers Nybegynder
08. februar 2003 - 13:14 Der er 6 kommentarer

Fælleskalender

Jeg er ikke helt sikker på, dette er den rigtige kategori -men nu prøver jeg.

Jeg er en del af et lille konsulentfirma, hvor vi fra næste uge har to phonere til at booke møder for mig og mine to partnere. Vi sidder alle fem på hjemmekontorer.

Vi mangler derfor et fikst lille kalendersystem, hvor vi alle fem kan se og opdaterer hinandens kalendere.

Findes der sådan et (billigt) system - for eksempel internetbaseret?

På forhånd tak!

VH

Jakob Ehlers
www.dinma.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2003 - 13:44 #1
Jeg ville opsætte en exchangserver (som vist er en del af SMB). Med Exchange og outlook har i gode faciliteter til booking og ressourcestyring i sammenhæng med e-mail. Deter ikke svært at sætte op, det giver mange muligheder og så virker det allerede, hvilket betyder at du ikke skal ud og have fat i et uprøvet system, der har fejl og mangler
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
08. februar 2003 - 16:38 #2
I dit tilfælde - hvis det skal være et lille billigt system vil jeg nok forsøge at finde noget webbaseret - hvis du har en Win2k / WinXP i netværket (ældre windows kan gøre det, men nyere er bedre). Jeg har ikke lige navnet på noget, men se på www.netkoders.dk eller http://activedeveloper.dk/
Alternativet er en Windows 2000 SBS (SmallBusinessServer), men den koster på den forkerte side af 13.000 + moms og inst. Men den indeholder et væld af nyttige funktioner - se mere på: http://www.microsoft.com/sbserver/default.asp
Avatar billede renehinsch Praktikant
08. februar 2003 - 23:21 #3
Hvad med en ASP løsning? Prøv at kigge på www.salesforce.com.
Avatar billede jakobblochehlers Nybegynder
09. februar 2003 - 10:21 #4
Tak for jeres svar.

Mht. exchange server kombineret med lotus notes eller outlook, er det jo oplagt på længere sigt. Det er bare lidt for dyrt indtil vi er ordentligt i gang. i øvrigt kræver det, at 5 mennesker med begrænset for stand på dette (gælder også mig selv) skal installere ting på deres PCér. Derfor tror jeg ikke at det går som en her-ognu-løsning.

Mht. netkoders.dk: jeg kan ikke åbne siden. På activedeveloper kan jeg ikke få login til at virke - og jeg synes heller ikke, at jeg fandt noget jeg kan bruge.

ASP løsningen ser faktisk rigtig fin ud. Både for fælleskalender og for CRM (fælles kundelog). Men jeg vil naturligvis gerne fedte lidt med de 995$!

Det jeg forestiller mig, at jeg kan få til at virke her og nu - er noget i retning af et community - foreksempel det der er på hotmail.com. Der er bare ikke mulighed for at se og redigere hinandens kalendere.

Findes der et lignende kalendersystem med sådan en kalenderfunktion??

VH

Jakob
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
09. februar 2003 - 11:34 #5
Min fejl: www.netcoders.dk
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. februar 2003 - 17:54 #6
jakobblochehlers>> Har du fundet noget?