jeg har en pcbutik hvor jeg har en kunde,. som er helt vild. han købte 1 pc, som frøs i spil. fair nok, vi finder ikke fejlen, så han får en anden, som tilsyneladende gør det samme. hnnn,,,, bundkortet (ecs k7s5a) bkev mistænkt. Derpå fik han derfor en 3, maskine med et andet bundkort, Denne testede vi 24 timer i wolfenstein med en klemme på piletasten, så billedet kørte rundt hele tiden i et døgn - uden den gik ned en eneste gang. han fik den og alt var godt i ca. 4 dage. så kommer han idag - den funker ikke. han havde fucked noget op i windows, så vi gav ham pc nr 4 - bare som hurtig løsning, så han ikke skulle undvære pc til på mandag. så ringer han - 30 min efter han er kommet hjem ( han stod selv i værkstedet og så på at den blev samlet samt testet) - den var gået ned.
Vores tålmodighed er slut nu, han må fucke et eller andet helt vildt op, for det kan jo ikke passe at 4 pcer der virker fint i butikken ikke virker hos ham. Indtil videre har vi lavet det hele på garanti.
spørgsmålet er så: så vidt jeg ved skal man som forhandler egenligt slet ikke yde garantireparationer når feks windows går ned. Manden truer og læser op af loven i telefonen, så nu vil jeg også godt have nogle love jeg kan klaske i hovedet på ham når han kommer i morgen!! hvilke love er relevante i denne situation?
som kunde kan man ophæve købet, kan man ikke det som forhandler?? Det kunne være en ide at foreslå at du tog varen tilbage og sige at du ikke kan hjælpe, så må han gå anden sted hen. Der findes en del forbruger der altid er utilfresse. Hel med sagen
Synes godt om
Slettet bruger
08. februar 2003 - 10:06#2
Garantien dækker hardwarefejl. Test hardwaren, hvis den virker så forklar kunden at i har testet hardwaren fra a-z og har ikke kunnet finde yderligere fejl. Forklar ham at hans garanti ikke dækker softwareproblemer der ikke er relaterede til computerens hardware.
Giv ham den velfungerende pc med hjem og forklar ham at hvis der igen opstår problemer af samme karakter er han velkommen til at lade handlen gå tilbage. Når der ved gennemgang af en pc ikke konstateres fejl der dækkes af garantien skal kunden faktureres for arbejdslønnen.
Jeg kan ikke forestille mig at det er rigtigt. Der er efter købeloven mindst 2 års garanti på de ting man køber. Hvis man åbner og kikker ind i kabinettet bortfalder garantien ikke af den grund og heller ikke hvis man ændrer konfigurationen, men selvfølgelig hvis man ødelægger maskinen, ved at stikke skruetrækkeren ind i pci-slotsne eller hvad ved jeg. Jeg er selv forhandler.
I tvivlstilfælde, ring til forbrugerstyrelsen.
PS: Det kunne være interessant at få en officiel udtalelse om netop dette.
en anden ide er at fakturere timeløn næste gang - som han sikkert ikke vil betale - nå han så kommer næste gang, gør vi intet før den regning er betalt?!?
om det er ulovligt, tjaaa godt spørgsmål, det jeg ville gøre for at slippe for ham var at tage computeren tilbage og giv ham sine penge, bare for at slippe for ham.
For i skal ikke dække fejl som kommer af at han spiller/roder med windows, i kan jo kun dække hardware fejl.
Men fejl som følge af spil, kan i jo ikke gøre ved.
vi har brugt så meget tid på den pc /de pcere, at vi føler at vi ikke vil give ham pengene tilbage. må man ifgl loven give en tilgodeseddel, så han feks kan komme ned og købe julegaver for pengene?
maingano>> Man kan ikke vide alt. Ville være en god ide med en regning næste gang som du selv er inde på. Jeg synes du har strukket dig langt, man skal stoppe et sted.
hullemanden: 4 pcer har i kun skifted bundkorted eller er det 4 helt nye pcer hvis der er så må det jo være softwaren det er noget galt ellers piller han for meget ved den og det er nok der problemet ligger hvis i viser ham nede i butikken at den virker og han kan banke den ned på kun 30 minutter så er det hans egen skyld og så ville jeg ikke gøre mere for ham ( jov for penge som du skriver ) prøv og tage den ind og så fortælle ham at i må teste den i 14 dage så kan det være han ikke piller så meget når han får den tilbage :-)
Har lige spurgt en af mine venner som har en butik med samme vare. Han siger at når kunden begynder at rode med tingene selv bortfalder alt forpligtigelse. Kan du se han har haft pc'en åbnet eller andet er du uden garanti
Min forrige pc tog det hele 5 år at få til at gå ned. Og jeg roder i ALT Han har sku slået recorden ;-) IDÉ: Du kan jo prøve at tage med ham hjem og så se hvad det egentlig er der sker det er fornuftigt for begge parter. Enten kan du bevise at han roder, eller osse kan han bevise at det ikke er hans skyld.
Sådan noge er røv irriterende men du skal være MEGET sikker før du fordømmer manden.
Jeg havde engang en lignende situation. Havde købt ny PC og ca ½ time efter jeg havde sat den sammen duede den ikke mere. ringede til butikken og fik besked på at komme ind med kassen. Den virkede perfekt. så jeg tog kassen med hjem og satte op igen. Duede ikke. tilbage igen. etc.
fjerde gang tog jeg det hele med, nus, tastatur, skærm osv. og de kunne så endelig hitte ud at at det var musen der var skrot. den genererede en evig strøm af interrups så operativsystemet slet ikke kunne kunne få lov at køre.
Hvis den butik ikke havde været tålmodige havde de mistet en ellers god kunde, som det udviklede sig fik de en meget trofast en.
Tænkte også på den sidste ting, at det måske kan betale sig at tage med til kunden. Måske har han en ventilator eller varmeblæser på samme strømdåse som han selv har samlet (næsten som i brugsanvisningen. Måske har han plantet sine 1500W højttalere klods op af kabinettet. Måske synes han at den kører bedst når den ligger i en vinkel af 45 grader?? - Der er mange muligheder for at kunden gør "et eller andet" som PC'en ikke kan lide, som du ikke kan reproducere i dit værksted hvor der selvfølgelig er jord og særskilte EDB-230volt grupper :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.