Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
07. februar 2003 - 22:38 Der er 6 kommentarer

Creative 4.1 Digital lagger i Win XP

Halløj

En af mine venner har lige købt et Creative SB 4.1 Digital og med de drivere der fulgte med laggede det i Win XP.
Det lag som der opleves er fx. i Winamp hakker musikken når man flytter rundt med nogle vinduer i baggrunden eller trykker på startmenuen og lign. I flere film hakker lyden på samme måde som Winamp
Så hentede vi de nyeste på Creatives support side, men det laggede stadig. Det skal dog siges at vi ikke hentede den sidste på listen når man søgte under 4.1 Digital.
Jeg har ikke prøvet at skifte PCI port endnu, men jeg ved ikke om det hjælper.
  Vi har også opdateret Win XP fuldt ud og det hjalp heller ikke :/

Håber I kan hjælpe os fordi der er sq surt at det ikke virker.
Avatar billede x-pro Nybegynder
07. februar 2003 - 22:52 #1
hakker lyden også i fejlsikret tilstand ??
Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
07. februar 2003 - 22:54 #2
Ved jeg ikke ... Det har vi ikke prøvet endnu, men i fejlsikret er alt lyd ikke disabled der ?

Hvad hvis lyden ikke hakker i fejlsikret ?
Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
07. februar 2003 - 22:55 #3
Har du en mulighed så ?
Avatar billede fortes Nybegynder
08. februar 2003 - 09:33 #4
i Winamp kan du prøve at sætte buffersizen op. dette gøres i preferences menuen under punktet audio --> directsound
Avatar billede x-pro Nybegynder
08. februar 2003 - 14:55 #5
lyd der hakker i flere forskellige progs er systemwide og ikke noget der kan rettes i winamp.
Hvad med codec's, hvad er der installeret.
Med fejlsikret tilstand ville jeg bare være sikker på at der ikke kørte andet i baggrunden.
Hvis lyden ikke hakker i fejlsikret tilstand er det software fejl og ikke hardware.
Men nu du siger det, kan jeg ikke huske om der er lyd i fejlsikret tilstand. ? ups.
Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
08. februar 2003 - 15:55 #6
Jeg tror det er en software fejl, men med hensyn til codecs tror jeg ikke der er noget hjælp at hente, men hvis du har nogle links til nogle lydcodec's så kan jeg da prøve :D
Vi prøver også at skifte PCI port, så den får en anden IRQ adr. og hvis det ikke virker prøver vi at geninstallere XP fordi vi satte kortet i efter at Win XP var installeret så det kan godt være at det ikke fandt de rigtige drivere!

BTW Jeg kan ikke forstå at når man installerer de nyeste 4.1 Digital drivere så er der ikke nogen Surround mixer med i pakken, så softwaren tror kun at der er sat to højtalere til og hvis man vil ændre det skal man gøre det via Win XP's egne lydinstilinger