Avatar billede gribben Nybegynder
07. februar 2003 - 20:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Scandisk - fuldstændig

ME
- Office XP - Pentium III Asus bundkort
- 128 ram
- 64 grafik Ndivia skærmkort
- HD 10 GB
- Norman firewall + assistent
- HP Writer + Scanner
- Lexmark printer
- Logitech mus + keyboard trådløs + webcamera.
Alt er opdateret pr. d.d. undtaget bundkortet, hvilket heller ikke skulle være nødvendigt på nuværende tidspunkt.

Hvorfor kan jeg ikke gennemføre en fuldstændig Scandisk?
Hvilket, jeg tror, min Pc virkelig trænger til!
Det har bare aldrig kunnet lade sig gøre!

Den genstarter bare hele tiden og siger "nogle programmer skriver hele tiden" og om jeg stadig ønsker at modtage denne advarsel! Så kan det være ligegyldigt, for den kommer jo ikke ud af stedet derefter.

Programmer i alt+ctrl+del undtagen Explorer er lukket, bortset fra min Firewal, der ikke kan lukkes, qua jeg har ADSL.

Hvis jeg skal i Dos (det er en fornemmelse jeg har)venligst give mig kommandoerne, det har jeg nemlig ikke nogen erfaring i overhoveder, så det skal skæres ud i pap.
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. februar 2003 - 20:10 #1
Prøv at gør det i fejlsikret tilstand.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. februar 2003 - 20:10 #2
gør det i fejlsikret tilstand...f8 under opstart
Avatar billede loonz Nybegynder
07. februar 2003 - 20:11 #3
Prøv med "sfc /scannow" og husk at have din XP cd i drevet.
Avatar billede honne Praktikant
07. februar 2003 - 20:11 #4
hvis du køre med et antivirus program skal du stoppe det først, så kan du køre scandisk
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. februar 2003 - 20:14 #5
answer:)
Avatar billede riversen Nybegynder
07. februar 2003 - 20:14 #6
ja også her
Avatar billede loonz Nybegynder
07. februar 2003 - 20:16 #7
:o)
Avatar billede loonz Nybegynder
07. februar 2003 - 20:16 #8
Avatar billede gribben Nybegynder
07. februar 2003 - 21:20 #9
Rolig nu, jeg skal jo lige afprøve tingene.
Jeg vender tilbage
Avatar billede summer Mester
07. februar 2003 - 21:34 #10
Ud for dos prompten skriver slet og ret, hvis dit drev er C= C:\>scandisk og taster Enter. Hvis du vil lave overfladescanning også, får du mulighed for at tilvælge det undervej, ellers er kommandoen scandisk/surface
Avatar billede gribben Nybegynder
08. februar 2003 - 00:20 #11
Tja, nu har jeg (Pc'eren) så brugt m e g e t lang tid ca. 4 timer på at lave en fuldstændig scandisk i fejlsikret tilstand, det lykkedes også, men den kom stadigvæk med "nogle programmer skriver hele tiden" osv.
I må have lidt tålmodighed, da jeg gerne vil afprøve alle forslag
Avatar billede gribben Nybegynder
08. februar 2003 - 01:45 #12
"sfc /scannow"  virker ikke hos mig, da jeg har Me ikke Windows 2000.

jeg har lukket alle mine programmer også antivirus inden jeg laver Scandisk  undtagen min firewall, det er umuligt, da jeg er online.

Jeg har prøvet dos prompten - hos mig siger den "forkert kommando" når jeg skriver, det du siger.
Jeg skal måske helt ud i formaterings disketten o.s.v.

Jeg er ikke online før søndag eftermiddag - sent.
Familiefester kalder.
Men jeg er stadig lydhør!!!!
Avatar billede naim7 Nybegynder
08. februar 2003 - 21:09 #13
Hmm, en anden løsning (kræver godt nok noget software), er at installere Norton Utilities, den har et erstatningsprogram der er bedre end scandisk (Norton DiskDoctor). Når du køre den vil den lave det samme som scandisk - men hvis fejlen opstår som du nævner, vil den sætte maskinen til at gøre det som det første næste gang under selve boot. På den måde kommer den uden om evt. programmer der ligger og forhindre scandisk i at køre.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. februar 2003 - 14:28 #14
Når jeg åbner kommandopromten står der c: Windows og dette Windows kan jeg ikke få væk selv om jeg prøve med cd C: og andre krumspring.

Jeg synes Norton Utilities er lige i overkanten at anskaffe, så hellere vente de 4 timer det tagermed Scandisk.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. februar 2003 - 21:26 #15
"Smart som jeg er" har jeg funder ud af at kommando promten er 2 vidt forskellige ting.
Det tog 1 time at bruge recepten fra summer, og jeg havde ret i min fornmmelse af at skulle helt ud i dos moden.

Tak til alle der vile hjælpe mig.
Avatar billede summer Mester
09. februar 2003 - 22:24 #16
Det skulle jeg da lige have skrevet, sorry. Nu ved du det til en anden gang. Jeg bruger altid dos, når jeg scanner, sår er det i al fald "fred" for forstyrrende elementer.
Takker for point.