Avatar billede bruun Nybegynder
07. februar 2003 - 14:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

importer fra outlook til Access

jeg modtager e-mail som inderholder Navn - efternavn-adresse-postnr -by og Land. Kan jeg importer disse mail til en access database som så skal udskrive etiketter med oplysninger fra e-mailen. Kan i hjælpe mig med det ?
Hvis jeg barer kan få det importeret til access er jeg en meget dame
Avatar billede bruun Nybegynder
07. februar 2003 - 15:11 #1
ååå jeg glemte glad dame
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 19:55 #2
Hi bruun, you can try this although from my experience you may not get to see all the data you want.

In the files menu choose Get external data then Import.
Then choose Outlook from the drop down menu. Then its just a case of followinging the wizard :o)
Avatar billede bruun Nybegynder
08. februar 2003 - 07:48 #3
Det har jeg forsøgt,men det virker dessvære ikke :-(
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2003 - 10:29 #4
can you explain WHAT you have done and what the problem is?
Avatar billede bruun Nybegynder
08. februar 2003 - 11:22 #5
Jeg går op i filer vælger hent eksterne data - kliker på importer. Jeg klikker nu på drop down menuen, hvor jeg vælger Outlook. Men her sker intet. computeren går fast. Den står barer med timeglasset. Jeg har ventet i op til ½ time og der sker ingen ting. Jeg har prøvet på to andre computer og det er det samme.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2003 - 11:59 #6
In Oulook try to export the information to Access.
File+Import and Export then Export to file. Then follow the wizard
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2003 - 12:01 #7
Try using Exchange() instead of Outlook
Avatar billede bruun Nybegynder
08. februar 2003 - 14:34 #8
Nu har jeg prøvet. I Outlook kan jeg ikke export til andet end adressekartotek og meddelser. det skal jeg vel ikke. da det er indholdet af e-mail jeg skal bruge. I Access er det ligemeget om jeg bruger Exchang eller Outlook. den sætter sig fast og jeg kan ikke gør andet en ( ctrl+alt del ) for at få computeren op og køre igen. Hvad gør jeg?
Avatar billede tbdk Nybegynder
09. februar 2003 - 11:07 #9
Er der tale om en permanent løsning, hvor du bliver ved med at modtage mails, som skal importeres? Eller har du nogen mails nu, som skal importeres en gang for alle? Hvor mange mails modtager du?
Avatar billede bruun Nybegynder
10. februar 2003 - 07:07 #10
Der er tale om en permanent løsning. Alt mail som hedder Bestilling skal overføres til access databasen. mail-kommer fra en form som indeholder felterne (navn -adresse-postnr-by og land). Lige nu kommer der ca. 50 bestillinger om ugen. Databasen skal bruges til at udskrive etiketter.
Vi regner med at hen imod sommeren er vi oppe på 100 e-mail om ugen.
Avatar billede tbdk Nybegynder
10. februar 2003 - 09:23 #11
Jeg ville da helt klart lave registeringen i en database fra start af, i stedet for at modtage mails med data.
Avatar billede bruun Nybegynder
10. februar 2003 - 10:03 #12
Ja- det er jo også derfor vi har lavet databasen. Men bestillingerne komme via en mail fra hjemmesiden. Disse bestillinger indeholder data som skal ind i databasen, så vi kan udskrive etiketter som jo så skal på breve der skal sendes til kunder. Det var jo for at ungå at bruge tid på indtastning af de kunder som ønsker at få tilsendt oplysninger af de vare vi har. Kan du/i følge mig
Avatar billede bruun Nybegynder
12. februar 2003 - 08:48 #13
Den bedste løsning er indtil nu kommet fra terry jeg kan godt se at det kan lade sig gøre på den måde terry foreslår. Jeg har prøvet at skifte  mail programmet fra express til Outlook. Den går ikke fast nu. men nu kommer den og siger at denne funktion ikke er installeret skal den gøre det. Det svarer jeg ja til. Nu kan den f.... computer ikke finde min Office cd,er på  cd-rom drevet. Mit cd-rom drev hedder F. Jeg prøver nu på en anden computer.
jeg bliver tosset af det her :-)
Avatar billede tbdk Nybegynder
12. februar 2003 - 08:58 #14
Med risiko for at virke irriterende, vil jeg da ikke mene at terry's løsning er den bedste.

Det aller bedste må da være at oplysningerne fra websiden bliver skrevet direkte ned i databasen, uden om mailprogrammet. Hvis du har et webhotel med ASP eller PHP4 kræver det ikke det store, at skrive oplysningerne fra en form ned i en kommaseperaret fil, som du så kan hente dagligt og importere i en anden database, hvis du ønsker dette.

Host'er i selv siderne eller liger de på et Webhotel med en af ovennævnte muligheder?
Avatar billede bruun Nybegynder
12. februar 2003 - 12:43 #15
Du er nu meget sød tbdk Vi har ikke et Webside med asp eller PHP4. andre forslag. Men ser du. Det er "desværre" ikke kun fra vores hjemmeside der kommer ( e-mail / bestillinger ). Disse bestillinger kan også komme på mail fra vores forhandler. Så det bedste ville være, at kunne på en eller anden måde, hente alle de mail, der har emne bestilling også exportere eller impoterere dem. Tro du det er helt umuligt :-)
Avatar billede bruun Nybegynder
12. februar 2003 - 13:07 #16
hov.. der mangle igen nogler bokstaver Tror du ....
Avatar billede tbdk Nybegynder
12. februar 2003 - 13:29 #17
Kan du skrive jeres hjemmeside adresse, så jeg kan se hvad du taler om?
Avatar billede bruun Nybegynder
12. februar 2003 - 15:12 #18
tbdk. Jeg har fundet løsningen. Jeg har jo udskiftet mit mail program til Microsoft Outlook. Jeg starter nu Access vælger importer - her kan jeg så importer indholdet under mappen bestillinger i Outlook. alle mail som er i denne mappe kommer med over i Access. Det var det jeg ville.
Avatar billede bruun Nybegynder
12. februar 2003 - 15:15 #19
Så den måde terry forslog virker
Avatar billede bruun Nybegynder
12. februar 2003 - 15:16 #20
Tak for hjælpen til jer to
Avatar billede tbdk Nybegynder
12. februar 2003 - 15:23 #21
:-)