Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. februar 2003 - 22:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Defekt Harddisk....?

Hejsa

Jeg har en Maxtor HDD fluid på 80 gb, som er partitioneret. Der er en disk på 20000 mb (c:) som winXP pro dk ligger i + mine programmer. Resten (56330,8 mb) er som et drev d: hvor alle min andre ting ligger.

Jeg har så hentet RedHat8 og ville bruge Partition Magic 8 til at tage noget plads fra d: ...

Men det ville den ikke og den sagde at "Error #2003: File size does not match FAT allocation for file"...

Nå da da... Så satte jeg partition magic til at tjekke d: for fejl, og den sagde igen :  Error #2003: File size does not match FAT allocation for file ...

Hvad skal det nu betyde...?  Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke, og må jeg godt sætte den nye disk til fat32 når det er linux der skal ind?

DOH! Mens jeg sad og skrev dette spm, ogdagede jeg lige at mit d: ikke findes i windows (men godt i partition magic?)

Det skal lige siges at det ENESTE jeg har gjort er at jeg trykke på "make new partition" og så at den skulle tage fra d: , ogg derefter apply...

Nå, håber I kan svare på mine spørgsmål... godt jeg lige tog backup....  ;-)
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 22:50 #1
Har PM gjort noget?? Det nemmeste er at genstarte og se hvad disken raporteres som HHV. under stifinder og PM
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. februar 2003 - 22:50 #2
Det sidste skal i bare glemme, jeg har fået d: frem igen, PM8 havde bare sagt at den ikke hed d:, men ingenting, så derfor kunne windows ikke finde den...
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 22:52 #3
Du kan partitionereden til hvad du vil, eller lade være. under inst. af linux kommer den selv frem og spørger om den skal formatere partitionen, og her svare du jo så bare ja...
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. februar 2003 - 22:54 #4
ja ja, men det er ikke det er er mit problem, det primære problem er at jeg jo slet ikke får lov til at formatere, da den kommer med error #2003...
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 22:58 #5
Prøv lige at bede windows om at checke disc'en for fejl, og Evt. reparere dem
Avatar billede naim7 Nybegynder
06. februar 2003 - 23:13 #6
Under installation af Red Hat får du mulighed for at partitionere med Linux's partitions program (som coltman peger på), du behøver ikke gøre noget i windows inden du begynder installationen. Jeg ville dog også lige checke for fejl som coltman skriver inden begyndelsen af installationen. Du har også under Linux installationen mulighed for formatering, eller rettere det skal den inden installationen. Fyr Red Hat'en i og fix din HD med programmet der kommer from under installation.
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 23:16 #7
naim7> Jeg tror "Crazy Legs" har noget på D: som skal "overleve"
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. februar 2003 - 23:25 #8
ja sq... :)
Avatar billede naim7 Nybegynder
07. februar 2003 - 02:04 #9
Sorry - fangede jeg ikke :-))
Avatar billede naim7 Nybegynder
07. februar 2003 - 02:05 #10
"Crazy Legs" hvilken windows bruger du?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
07. februar 2003 - 06:41 #11
Som jeg skev i starten, har jeg WinXP Pro dk på mit c:
Avatar billede ebe Praktikant
07. februar 2003 - 08:56 #12
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
07. februar 2003 - 09:55 #13
nå ebe, det ser ud til at der vanker point til dig... :)  jeg prøver lige nogle af de løsninger på PQ's hp når jeg kommer hjem...
Avatar billede ebe Praktikant
07. februar 2003 - 10:09 #14
det ville jo være fint hvis du fik det til at virke!  :)
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
07. februar 2003 - 14:00 #15
CHKDSK /F fik det til at virke!
Avatar billede ebe Praktikant
07. februar 2003 - 17:47 #16
det var skam da godt!  :) tak
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
07. februar 2003 - 21:12 #17
selv tak