Avatar billede actionman Nybegynder
01. november 2000 - 16:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installations program i Delphi 3

Hvordan kan jeg lave et installationsprogram i delphi 3. Det skal vise hvor langt den er nået (gerne i procent) samt vise præcis hvilke filer den installerer i det pågældende øjeblik.
Hvis du/i har et eksempel jeg kunne downloade, ville det være helt kanon!
Avatar billede rfogh Nybegynder
01. november 2000 - 16:43 #1
lytter med...
Avatar billede stone Forsker
01. november 2000 - 20:11 #2
interessant...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
01. november 2000 - 21:57 #3
et komplet installations program for 30 point ?!?! ;-)

en mpde at gøre det på ville være at lave en installationsfil med hhv kilde og mål, f.eks.

\\app\\minapp.exe,C:\\Programmer\\MinApp\\minapp.exe
\\help\\minhelp.hlp,C:\\Programmer\\MinApp\\Hjælp\\minhelp.hlp
\\help\\minhelp.cnt,C:\\Programmer\\MinApp\\Hjælp\\minhelp.cnt

o.s.v.
når sp dit installationsprogram starter, indlæser du denne fil. Derefter bruger du copyfile api kaldet til at smide filerne over, hvor du skifter caption på en label hver gang du starter en ny copyfile process. Hvis skidtet kun skal køre på NT maskier, kan du bruge copyfileex API kaldet, hvor du kan lave en masse med procentual visning af fremskidt.
Avatar billede delphi Nybegynder
02. november 2000 - 09:22 #4
Hvad er der galt med InstallShield Express eller en af de andre installations SW man kan hente på nettet?

Delphi
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
02. november 2000 - 13:16 #5
actionman -> Jeg tror ikke du kan få et complet installations program for 30 point ... som hatacaps siger..!

delphi -> Jeg tror ikke der er noget galt med InstallShield Express eller de andre men der er nogle gange hvor man vil lave sit eget...!

Avatar billede actionman Nybegynder
02. november 2000 - 15:17 #6
Tak allesammen, for jeres svar. Det skal lige siges at jeg er en rookie angående programmering. Jeg har som 2.g\'r lige fået det som valgfag, og synes at det er interessant.

Som i nu kan se er der udlovet \"hele\" 45 point.

Actionman
Avatar billede rfogh Nybegynder
02. november 2000 - 15:19 #7
Ich bin auch ein 2.g\'er mit Datalogie som valgfag...