Avatar billede thenerd Nybegynder
06. februar 2003 - 17:25 Der er 5 kommentarer

Omfølger på tidl. spørgsmål vedr. CS!

Det hele baserer udelukkende på Counter-Strike!

Jeg er tilhænger af Vsync. ON, så derfor kræver en skærm der kan klare 100 hz, for at game med 100 FPS ingame i Counter-Strike.. Den har været oppe at vende før, men nu er det min tur :)

Jeg erhvervede mig så en 17" skærm der kunne klare 100 HZ i 1024*768! Herligt, så virkede det skam fino. Jeg bruger Powerstrip til at refreshlocke Hz-indstillingerne osv...

Jeg kunne sagtens stå i spawn og hoppe rundt med 100 FPS, men så snart der kom bare lidt aktivitet, tja så gik den altså ned.. og det hed 50-90 fps, alt efter hvad der skete!

Jeg købte så et GF4 Ti-4800SE og har smidt kortet i. Det gav mig 3500 point mere i en Bencmark test så det måtte da virke bare lidt :)

Og dog, jeg havde stadig 100 FPS fra starten, men lidt aktivitet, som modstandere/mespillere, smoke, vand i aztec, osv. osv. så går min FPS ned IGEN 50-90!
Da det skete bestod min hardware af overnævnte grafikkort og så en Athlon Thunderbird 1150 mHz!

Jeg har så netop her igår, renset dens køler og smidt den op på dens standard mHz, nemlig 1333 mHz og fik 8-900 point mere i en Benchmark test, men om ikke stadig mine FPS synker nedad.. :(

Nu måtte det være driver-opdateringstid. Jeg har self. altid kørt med de, ikke nyeste, men i hvert UpToDate drivere. Fx valgte jeg tidl. Nvidias WHQL certificeret, fremfor den nyeste! Det endte dog også med at jeg gik ind på MSI's hjemmeside (Producenten af mit grafikkort) og fandt en "new" driver derinde til GF4 Ti4800Se og jeg tog selvfølgelig den driver. Den kører jeg med nu og den virker upåklageligt. Faktisk er det bare en nvidia driver med MSI lir, såsom indbygget core clock og lidt stads :)

Mit bundkort er et Soltek-75KAV og jeg gik ind på Solteks hjemmeside og opdaterede en 4in1 driver som var på deres hjemmeside, under mit bundkort... jeg har også en driver til min skærm, hvor jeg bruger den som fuldt med CD'en! Jeg kunne ikke finde en nyere på Samsungs hp, så går ud fra den er den nyeste.. Jeg kunne forresten ikke køre 100 HZ i nogen som helst opløsning FØR jeg installerede de drivers.. Men så virker den også fint nu :)

Jeg havde ikke så meget tilbage, så jeg installerede også den nyeste Directx 9.0.

Min score i en benchmark er nu oppe op 8150 point, og er ganske pænt imo :), men jeg har spillet Counter-Strike for sølle 10 minutter siden og den gik STADIG ned i FPS, selv de mest almindelige steder faktisk (Det gælder stederne hvor der er aktivitet på mappet).

Mit endelig spørgsmål er så: HVAD GØR JEG NU?!? :)

Jeg formaterede den i går og installerede WinXP (Ved godt det et døden, men valgte nu alligevel).. Da jeg smed det nye grafikkort i, havde jeg Win2000 og FPS var samme problem.. Så tror ikke det er så meget XP der giver problemet :)

Lige nu er jeg åben overfor muligheder osv. Vil lige sige jeg IKKE har prøvet at opdatere BIOS'en endnu! Jeg kiggede under opdaterede BIOS'er på min bunrdkorts HP og ja, der var opdateringer, men de så ikke så relevante ud til at det kunne have en indflydelse. Overvejer dog at gøre det, hvis jeg ikke får andre svar herinde :)

Tak på forhånd!
Avatar billede soreno Praktikant
06. februar 2003 - 17:36 #1
Du må bare se i øjene at 3d-motoren i Half-Life er forældet og ineffektiv. Jeg ved den har store problemer med (større) åbne arealer (derfor er næsten alle maps indedørs maps med masser af små rum).
Avatar billede troels54 Nybegynder
07. februar 2003 - 10:37 #2
Jeg er enig med soreno. half-life har en gammel opbrugt gfx-motor, lad os håbe at de optimere eller lægger en ny i CS1.6. Hvad skal du med 100Fps man kan jo ikke se mere end 20fps/20hz(der vil det godt nok flimre) men 50-90fps er da også fint.
Avatar billede soreno Praktikant
07. februar 2003 - 10:44 #3
Valvesoftware er tilsyneladende igang med Team Fortress 2 som indeholder en ny grafikmotor. Men oplysningerne er sparsomme. De første informationer om TF2 kom vist nok engang i 1998. Men det er 2 år siden der sidst er udgivet officiel information om spillet:
http://tf2.sierra.com/
Avatar billede troels54 Nybegynder
07. februar 2003 - 11:16 #4
Motoren i Condition Zero er nok også opdateret. spørgsmålet er så om de ligger den i updaten til cs1.6. Jeg krydser fingre:-)
Avatar billede thenerd Nybegynder
07. februar 2003 - 19:49 #5
Troels54:

Well well, man kan ikke rigtigt sammenligne de der FPS øjnene ser om dem som CS udsender. Efter min overbevisning kan jeg tydeligt som om jeg har 70 eller 100 FPS i CS, for det sådan er Counter-Strike bare!

Desværre passer dette med arialerne ikke, jeg har set andre få de konstante 100 FPS og stræber altså også efter at få dem..

Efter at have fået et par svar andre steder har jeg konkluderet at CS er meget CPU-krævende, ikke grafik-krævende.. Dvs. en ny processor skulle gøre underværker.. :)

Jeg har ikke så meget andet at gøre end at vente til pengene dumper ind til den en ny CPU.. Jeg skulle alligevel opgradere min nuværende 1.33 ghz!

Tak for svarene anyways!