Avatar billede byrgesen Nybegynder
09. august 1999 - 22:05 Der er 8 kommentarer

CD til audiosampler

Kort og kontant.....jeg kan ikke finde ud af at indspille fra en CD i CD-drevet til min audoisampler i win95!
Når jeg indspiller via mikrofonen er der ingen problemer - hvordan indspiller jeg et musikstykke?
CHEERS
Steen
Avatar billede graae Nybegynder
09. august 1999 - 22:11 #1
...Hvis jeg forstår dig rigtigt er det du gør, at tage en fil direkte fra din musik-cd og placere den på din harddisk, hvilket er umuligt. Istedet bør du lave musik-stykket om til en mp3-fil.
...Kender du intet til mp3´ere kan du besøge www.mp3musik.dk og få en masse information omkring programmer osv.

/Graae
Avatar billede graae Nybegynder
09. august 1999 - 22:14 #2
...Ellers gør du det at du prøver at optage den lyd som kommer ud af dine højtalere ved at sætte audiosampler til at optage, hvilket enten er umuligt eller bliver end betydeligt dårligere kvalitet, samt at det vil fylde MEGET.
...Så mit rådig er uanset hvad, det samme!

/Graae
Avatar billede stcl Nybegynder
10. august 1999 - 10:51 #3
Når ud trykker på play knappen så musiken fra CDen begynder, trykker du bare samtidig på den røde-runde "indspil" knap på audoisampler, men graae har ret i at det fylder MEGET, men hvis du vil bruge det når du f.eks starter Windows så er der ikke andre muligheder
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. august 1999 - 13:41 #4
graae>> nej det han vil er bare at optage som cd'en spiller.... men brug en ripper
Avatar billede stcl Nybegynder
10. august 1999 - 14:27 #5
Hvis du ikke gider optage det via din audoisampler så kan du som Cyberesben siger bruge en ripper som du f.eks kan hente her http://www.audiograbber.com-us.net/agfreesetup.exe og som kan man frit redigere en wav-filen bagefter hvis du ikke vil bruge det hele.
Avatar billede graae Nybegynder
10. august 1999 - 16:55 #6
...Nåå!
Beklager!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. august 1999 - 19:56 #7
når du bruger en ripper, bliver det kopieret 100% intakt, som var det en fil du kopierede ind.

hvis du optager det via Sound Recorder (Audiosampler på dansk), skal dit cd drev først konvertere musikken til analog, hvorefter lydkortet skal konveretere det til digital igen... der ryger en masse detaljer i lyden og der kommer en del støj. derfor bruger man en ripper. i en ripper kan du også kopiere det med op til 48x eller hvor meget dit cd drev kan tage, hvorimod det er med 1x hvis man optager det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. august 1999 - 20:00 #8
men det er ulovligt at rippe i danmark, selv om det er din egen cd du gør det fra... men det er der sgu ingen der ser