Avatar billede madsnor Nybegynder
06. februar 2003 - 16:21 Der er 2 kommentarer

Security eventlog fyldes med audit failure når logget ud!

Jeg har flg. problem på et par W2k-sp2 servere.
Hvert 10 sek. kommer der 2 entries (se forneden) i security eventloggen.
Entry'en kommer kun når der ikke er logget nogen på serverens konsol! Hvis den står i "locked", så kommer der ingenting i eventloggen!?

Der er sat "Audit object access: success/failure" på serveren.

Hvad skyldes dette og hvorledes løses det (uden at slå audit fra)?

Header:
Source: Security, Category: Object Access, type: Failure Audit, Event ID: 560, User: NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON
Computer: W72
Description:
Object Open:
    Object Server:    SC Manager
    Object Type:    SERVICE OBJECT
    Object Name:    RemoteAccess
    New Handle ID:    -
    Operation ID:    {1,3359022908}
    Process ID:    272
    Primary User Name:    W72$
    Primary Domain:    XX01
    Primary Logon ID:    (0x0,0x3E7)
    Client User Name:    ANONYMOUS LOGON
    Client Domain:    NT AUTHORITY
    Client Logon ID:    (0x0,0x953F)
    Accesses        Query status of service

    Privileges        -
Avatar billede venturer Nybegynder
07. februar 2003 - 10:03 #1
Eneste artikel jeg umiddelbart kan finde om det er Q245630:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b245630
Avatar billede madsnor Nybegynder
19. februar 2003 - 09:40 #2
AuditBaseObjects registreringsnøglen var allerede sat til 0, så det hjalp desværre ikke!