Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 15:57 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Printer problemer- ingen sidetal

Hej. Det er nok et dumt spørgsml det her.. Men ok : ) Når jeg udskriver kommer hele min tekst frem i printet.. men sidetallet som er på sidefod kommer ikke med... HVORFOR ?? Noget med indstilinger ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:00 #1
At det helt mangler, kan nok skyldes mange ting.

Men jeg har erfaret, at en del problemer forsvinde, hvis man opgraderer office (word) med service pack 1 og 2.

Det forudsætter selvfølgelig, at du kører word?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:02 #2
ja det er word..

Men der er ingen opgraderingen sket.. tror du ik det er indstillingerne ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:05 #3
En opgradering sker ikke af sig selv. Og som jeg skriver, FORSVINDER problemerne ved en opgradering. De kommer skam ikke.

Så det lyder som om det er på tide at lægge SR1 og SR2 på.

Du kan finde dem her igennem: http://www.microsoft.com/office/

....eller du kan finden den via http://www.windowsupdate.com/
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:06 #4
er du 100% procent sikker på det er derfor ?? for det kan da ikke bare ske fra den ene dag til den anden vel ??
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:09 #5
hvad sker der når du siger "vis udskrift" viser den så alt eller mangler det også der...?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:10 #6
den er der..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:10 #7
Jeg er, som jeg skriver, bestemt ikke 100% sikker. Jeg har blot erfaring for at problemer med sidetal forsvinder. Også sådanne, der er "kommet af sig selv".

Nej, selvfølgelig kommer det ikke af sig selv, men det kan være uhyre svært at pege på, hvad der udløste problemet. Det kunne f.eks. være at man installere et eller andet program, der overskriver en af de fælles DLL filer, hvor funktionen lå i, med en ny, i den tro at den ny er bedre.

Der kan være mange grunde.

Men jeg har ikke oplevet fejl i de ny fejlrettelser. Så hvis det er det du er urolig for, kan jeg blot trygt anbefale dem.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:12 #8
ok hvad med indstillingerne ?? hvordan skal de være ? for har ikke internet derhjemme..
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:13 #9
Tjekket papir størrelse....?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:14 #10
ja normal str..
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:16 #11
udskrifts indstillinger skal vise "tilpas A4/letter format"
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:16 #12
jaja..
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:18 #13
sørg for at margener passer.... og så skal der stå "brug printer indstillinger"
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:23 #14
slasspost.. hvor skal det der brug printer indstillinger så henne under hvilken fan ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:25 #15
Jeg har fundet følgende hos Microsoft:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304433
En generel afhjælpning af printproblemer i Word (vist nok 2000)

Herunder er der f.eks. denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;234287

Der beskriver deciderede problemer med sidenumerings udskrift
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:25 #16
under : udskriv - indstillinger - standardbakke :
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:30 #17
ja men kan du ikke komme med et konkret svar.. for er ikk så skrap til engelsk..
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:32 #18
er det en engelsk udgave....?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:32 #19
nej dansk..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:37 #20
Jeg tror det var til mig :-)

Det, de først og fremmest skriver, var at man bør opgradere til SR1 (Service Release 1).

Er det word 2000 du kører med (se det i menuen "Hjælp" under punktet "Om Microsoft Word")
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:38 #21
hvordan opgraderes det ? sorry.. men man kan ike se sidetalene når man klikker på vis udskrift..
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:39 #22
ja det er word 2000...
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:42 #23
hvios du ikke kan se sidetal under vis udskrift er det fordi de står uden for den margen som din printer kan klare...!
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:44 #24
hvad så ? hvad gør jeg så ?  min margen er på 2.5
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:45 #25
jeg kan godt udskrive fra en anden computer det helt samme dokument.. med en anden printer..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:46 #26
Margen på 2,5cm er rigeligt. Det er ikke derfor sidefod ikke kan ses.

Jeg prøver lige at finde et direkte link til SR1...
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:48 #27
takker..
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:48 #28
prøv at sætte bundmargen lidt ned - 1,5
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:56 #29
Her er SR1 på dansk: http://download.microsoft.com/download/office2000pro/SP/SR-1a/WIN98/da/o2ksr1a.exe

Bemærk - det er en lille fil du skal downloade og køre den. Installationsprogrammet vil så downloade den fulde pakke.

Ydermere vil den have adgang til din originale Office CD under installationen - så den skal du også have klar.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:57 #30
min bundmargen er på 3 centimeter.. og top på 3.. mens højre og venstre er på 2....
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 16:59 #31
hehe.. cd er ved ik hvor ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 16:59 #32
Her er SR2: http://download.microsoft.com/download/office2000pro/SP/SP2/W98NT42KMe/EN-US/sp2upd.exe

Den fås kun på engelsk - og det er ikke nødvendigt at installere den.

Det gælder ligeledes SR3: http://download.microsoft.com/download/office2000/SP/3/WIN98MeXP/EN-US/O2kSp3.exe

Så de er blot nævnt, hvis du skulle få blod på tanden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2003 - 17:00 #33
Tja - ingen CD - ingen opdatering.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
06. februar 2003 - 17:01 #34
ja ok men mener ik det er derfor.. prøv se indstillingerne.. 3 i top og bund.. og 2 i venstre og højre... det er standarden. kan ikke lave det mindre...
Avatar billede gaffemis Nybegynder
06. februar 2003 - 21:18 #35
Har man evt. prøvet at fjerne den printer og installerer den igen....???
Avatar billede aner-intet Nybegynder
08. februar 2003 - 14:00 #36
ja det har jeg.. flere gange.. men det hjalp ikke..
Avatar billede aner-intet Nybegynder
08. februar 2003 - 14:00 #37
også forsent at løse det nu..