Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:29 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Hvad sker der for min skærm?

Jeg har en skærm der hyler, men kun når jeg spiller battlefield 1942 og det er i introen og der hvor setup menuen og der hvor man vælger bane og det den hyler, den holder op når man kommer ind i spillet? og det er kun i battlefild? hvad har den gang i?
Avatar billede scb Praktikant
06. februar 2003 - 15:39 #1
Sansynligvis kører den med en anden billed opløsning i introen, hvilket er lig med en anden liniefrekvens.
Det tyder på at der er en spole i liniedelen der svinger med, og sansynligvis trænger til en gang lak.
Hvis du banker let på siden af skærmen ændre det sig så ?
-SCB
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:41 #2
Nej, det hjælper ikke at banke, heller ikke hårdt:(
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 15:41 #3
Uden at være sikker, så er din skærm vel nogen år gammel. Så der kan indsnige sig defekter hen ad vejen når delene bliver ældre.

I B1942 er standard skærmopløsninen under startup fastsat, på en eller anden måde, så alle skal kunne se den. (Sikkert 800x600 i 16bit farver og en eller anden lav opdateringshastighed, som din skærm lige nu ikke bryder sig om.

Hvis du er meget nysgerrig, kan du lege med instillingerne under windows og finde ud af hvilken.

-Men din skærm er ved at gå sig en tur, og du skal vel til at se dig om efter en ny...
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:43 #4
Den er fra maj sidste år, så den er ikke vildt gammel
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:44 #5
Går man i 800x600 60HZ hyler den også i windåze
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:45 #6
Det er kun i 800x600 den gør det:(
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 15:49 #7
Det der hyler er højspændings trafoen (en spole) som ikke er lakeret ordentlig, der er stadig garanti på den så vidt jeg kan forstå, og det er da en glimrende anledning til at få denne gene fjernet.... det er ikk fordi skærmen er ved at gå i stykker men den har naturligvis heller ikk særlig godt af at stå og vibrere sådan.....!
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:51 #8
(det har mine ører heller ik) den er faktisk ret høj lyden...
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:53 #9
slasspost, vil du have del i points?
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 15:53 #10
yep.... rigtig irriterende og gennemtrængende..... det er et fænomen der er kendt ved både TV og pc-monitorer.... trælst.... ikk...?
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:54 #11
JO! og min 15" har også gjort det(billigt no name skrammel)
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:55 #12
Det er min 17" som jeg nu også;)
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 15:57 #13
kører med en lidt dyrere MAG skærm (19") fås nu til under kr. 2000.- og har et kanon billede.... den fylder bare meget....! MEN DEN HYLER IKK....hehehe
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 15:58 #14
Vil du venligst smide et svar:)
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:00 #15
Godt så.... Få skærmen lavet på garantien....eller endnubedre anskaf dig en bedre skærm.... det med at "lappe" en højspændings traffo er ikk noget der holder....tilfreds....???? ;o)
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 16:01 #16
ja, jeg vil også skaffe mig en anden;) mine forældre 17" samsung 753dfx, som de måske vil skifte ud med en tft'er
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:03 #17
held og lykke... :o)