Avatar billede agm Nybegynder
01. november 2000 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

farver i flash

Hjælp....jeg har et problem med de farver jeg bruger i flash og i bla. photoshop.
De har den samme rgb værdi men der er en lille forskel på dem ??? Hvordan kan det være?????
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2000 - 15:18 #1
det er ikke det eneste sted dette problem opstår - men der skulle ikke være nogen forskel hvis du fx importere et billede med en bestem farve fra photoshop til flash - så skulle farven vist ændre sig til den i følge flash rigtige farve...

lidt underligt men sådan er det :o/
Avatar billede agm Nybegynder
01. november 2000 - 15:46 #2
ja men ved du hvorfor programmerne ikke kører med de samme rgb værdier.
Pointen med flash er vel bla. at man skal kunne lave animerede ting til andre html docs.
Så holder det jo ikke hvis en bgfarve lige pludselig ser anderledes ud.

Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2000 - 18:10 #3
DOH.... jeg brugte tid på at skrive et langt svar - og så forsvinder det da jeg trykker på udfør! :o/

kort fortalt: det er så vidt jeg husker kun i de forskellige programmer du kan se forskellen - ikke når de bliver sat sammen... så længe det er den samme farvekode så gør det ikke noget...
Avatar billede agm Nybegynder
01. november 2000 - 18:40 #4
På nettet ses det tydeligt:
Jeg havde en gul RGB: FFCC00
Som jeg skulle bruge i photoshop, jeg skulle også bruge den samme i flash.
Men da mit element fra Photoshop står ved siden af min flash film på sitet, ses en tydelig forskel i farverne.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. november 2000 - 18:54 #5
Lytter med, da jeg har fuldstændigt det samme problem... Både med og uden Websikre farver...
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
01. november 2000 - 20:51 #6
Det er nok en forkert løsning, men den virker hvis du også bruger dreamweaver. Hvis du først laver det billede eller hvad det nu er i Photoshop og så tager det ind i Dreamweaver. Derefter vælger du en farve til din side og i stedet for at vælge en farve i skemaet så vælger du farven på billedet. Dreamweavers kode for farver er nemlig den samme. Denne kode kopiere du så ind i Flash. Jeg håber du har forstået, det nemlig lidt svært at forstå!
Avatar billede ziges Nybegynder
03. november 2000 - 01:28 #7
jeg har gjort det samme som madzzz, og med gul:-(
det er irreterende at den ikke vil droppe ordenligt! Tænkte om det er fordi jeg liger i layers i dreamweaveren??? måske :-(
Avatar billede molokarb Nybegynder
20. november 2000 - 12:35 #8
Man vil altid løbe ind i problemet med hensyn til farver i mellem 2 programmer som f.eks Flash og Photoshop. grunden er at Flash arbejder i Vector, hvilket og gør at flash ikke har mulighed for samme farvedybde som Photoshop har. Derfor denne irriterende bug der gør at farverne ikke ser es ud... madzzz2 har en god løsning på problemet, men en god ide hvis det kun er objekter du sidder og modellerer i photoshop, er at importere dem og lave et nyt layer i flash, hvorpå du tracer dit object. Herved får du objectet i ren flash som du uden prob. kan arbejde videre med.

/Mikael