Avatar billede banjokenned Nybegynder
06. februar 2003 - 07:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bevaring af skrivebord

Jeg er logget på en NT-server som admin på min PC som kører Windows ME - inden jeg skulle lave et image vha. Ghost, lavede jeg forskellige genveje på min proceslinie og på mit skrive bord. Jeg lavede et image, som jeg så har lagt på 4 andre maskiner.
Men hvordan sikre man, at når andre brugere logger sig på, at de lige netop får de genveje og ikoner , som jeg har brugt så lang tid på at lave ??

Håber der sidder et par kloge hoveder derude...

MVH
Banjokenned
Avatar billede banjokenned Nybegynder
06. februar 2003 - 07:29 #1
Jeg skal lige tilføje, at samtlige ikoner/genveje som jeg har lagt på skrivebordet, linker til programmer som er installeret lokalt på PC'en...

Banjokenned
Avatar billede ts5584 Nybegynder
06. februar 2003 - 09:30 #2
under c:\ducuments and settings  ligger der som bekendt data for de brugere der er logget på maskinen ..  men der er også en der hedder "all users" det er vel noget i stil med "alle brugere" på en dansk installation :) .. hvis du smider det ind i skrivebordsmappen under denne så kommer de links frem på skrivebordet ligemeget hvem der logger på
Avatar billede banjokenned Nybegynder
06. februar 2003 - 09:52 #3
Hvor præcist ligger den omtalte mappe...

Kenned
Avatar billede ts5584 Nybegynder
06. februar 2003 - 10:40 #4
her ligger den som standard
C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord
Avatar billede banjokenned Nybegynder
06. februar 2003 - 12:27 #5
øøhhh er dette ikke kun tilfældet med XP..??
Avatar billede ts5584 Nybegynder
06. februar 2003 - 14:20 #6
ja ok tænkte ikke lige så langt ..  det er ihvertfald sådan med W2K og XP
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. februar 2003 - 08:16 #7
nu har jeg godt nok ikke me men 98 og hos mig er det
c:\windows\Profiles\All Users (systemet er på engelskt..)
Avatar billede banjokenned Nybegynder
07. februar 2003 - 09:52 #8
okay - jeg ser lige på sagen..

Kan desværre først give svar på Mandag

Go weekend
Banjoen
Avatar billede banjokenned Nybegynder
14. februar 2003 - 16:54 #9
tak