Avatar billede sig_mojn Nybegynder
06. februar 2003 - 02:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farver

Jeg har sidet og leget lidt med 3D studio Max 5 og har lavet det her : www.noob.dk/gfx/7.jpg

Men jeg vil gerne have lidt blandede farver på. når jeg laver flere objects og vil lægge material på med material editor så lægger den det på alle objecter på en gang og ikke det ene jeg har valgt.

måske noget is til med den her
http://images.deviantart.com/large/wallpaper/wabstract/Lunacid_by_parasic.jpg
Hvor den grå og den grønne står hvert for sig.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. februar 2003 - 08:14 #1
Det skulle den ikke genre gør. Den skulle gerne kun ligge matriale på det objekt du har valgt.
Når du smider matriale på bruger du så den der hedder assign matriale to selection ? eller hvordan gør du det
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. februar 2003 - 18:23 #2
Definer dit materiale og træk det så over på det pågældende objekt - det skulle virke!
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
06. februar 2003 - 19:58 #3
Det er sikkert fordi du kun har et objekt (kaldet mesh i max). Du kan gøre 2 ting:
1) lave et multi/sub material (istedet for standard som du ser i materiale editoren) du kan udover dit uwmap tilføje modifieren "material" hvor du kan give dine mesh et material ID (jævnfør dem i det multi material i materiale editoren)

2) vælg "edit mesh" og gå til polygon nivauet og udpeg de polygoner du vil have til én bestemt farve og vælg derefter "detatch" derefter aggere der flere forskellige objekter, som du kan tilføje standard materialer til.

Håber det kan hjælpe!

Rune ;-)
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
21. maj 2003 - 02:59 #4
.
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. maj 2003 - 14:04 #5
Hvad var problemet ?  Syntes der mangler en tilbagemelding her ?