Avatar billede flash-man Nybegynder
06. februar 2003 - 00:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cannot load ...../php4apache.dll

Jeg ville prøve at installere min egen server, med PHP og alt det der, og det hele virkede da osse fint, indtil jeg skulle prøve om det havde lykkedes. Nu er jeg så stødt ind i ovenstående fejl når jeg prøver at genstarte min apache-server, hvad går der galt? Jeg har prøvet at downloade den fra flere forskellige steder, men den siger stadig den samme fejl..
Findes der nogen forklaring eller skal jeg bare til at geninstallere hele skittet??

</FlashMan!>
Avatar billede miraculix Nybegynder
06. februar 2003 - 00:55 #1
1) find php4apache.dll på din hdd. (Et sted omkring der hvor du installerede php)

2) åben din httpd.conf og søg efter php4apache.dll og ret så den peger til det directory du fandt den i, eller  bedre: kopier php4apache.dll til det directory som den peger på. (formentlig noget i retnng af c:\programmer\apache group\apache\modules) (måske står der bare modules/php4apache.dll i httpd.conf)

3) forsøg igen at starte apache
Avatar billede flash-man Nybegynder
06. februar 2003 - 01:24 #2
Den peget det rigtige sted hen... det er jeg 100 på.. Men den vil stadig ikke..
Avatar billede miraculix Nybegynder
06. februar 2003 - 01:36 #3
Tja, så ville jeg nok geninstallere skidtet. Men du kan jo vente og se om der er nogen andre der har en god idé.. Men måske er det hurtigere at geninstallere ;-)
Jeg vil i hvert fald lægge mig nu.. Godnat og held og lykke!
Avatar billede josefsen_harsk Nybegynder
06. februar 2003 - 02:27 #4
Hvis du kører under Win NT/2k/Xp kan det være et rettigheds problem med filen, hvis serveren ikke kører som administrator og filen er ejet, og kun læsbar af administrator vil du løbe ind i åroblemer.
Avatar billede ttc Nybegynder
06. februar 2003 - 14:01 #5
apache2 har et problem med at tag imod sapi file til php v4.3

prøv at bruge apache 1.34 sammen med php v4.3 så skulle den virke.
Avatar billede josefsen_harsk Nybegynder
06. februar 2003 - 14:57 #6
ttc mener vist Apache 1.3.27 der er den seneste stable, ellers er seneste unstable 2.0.44 se evt. http://httpd.apache.org/
Avatar billede hien Nybegynder
09. februar 2003 - 14:49 #7
til flash-man: sorry jeg forstyrre :) men jeg mangler lidt hjælp til mit spg angående at snyde mit script... måske du ville være behjælpelig igen? undskyld forstyrrelsen! håber ikke det gør noget!