Avatar billede frugaard Nybegynder
01. november 2000 - 13:21 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne Access baggrund

Hej Alle

Jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan fjerne Access baggrunden i en database?

Jeg mener når man starter en database, så starter Access, og alle ens forms og tabeller vil så blive vist i selve Access vinduet.

Kan man ikke vise sine forms direkte på skrivebordet i steddet for?

Håber I kan hjælpe :)

Med venlig hilsen
Alex

Avatar billede polaris2000 Nybegynder
01. november 2000 - 13:30 #1
du kan lae et macro(asal kaldes \"autoexec\") så kører den ved start af database.  Du kan bede det macro starte med at åbne en formular/tabel maxemeret og lukke hovedvinduet, så skulle du opnå de effekt, men du kan ikke vise din form uden databasen er åben(jow- hvis du bruger en sql-løsning)
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. november 2000 - 13:32 #2
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. november 2000 - 13:33 #3
Og det kan godt lade sig gøre polaris2000.
Se listen af gamel spg. om access igennem og du vil finde mange svar på hvordan det kan gøres...
Avatar billede lkp Nybegynder
01. november 2000 - 13:45 #4
Hej frugaard

Kasseper har helt ret i, at det kan lade sig gøre. Ingen af henvisningerne gør dog det jeg tror du er ude efter.

Hvis du vil fjerne hele Access vinduet, og ikke blot element containeren, kan du kigge på nedenstående link. (Et rigtig godt sted at finde information)

http://www.mvps.org/access/api/api0019.htm

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede moses Praktikant
01. november 2000 - 13:50 #5
\"Det var da lige godt grov\'  !!!\"

Selvfølgelig laver:
http://www.eksperten.dk/spm/28095
da mere end at fjerne element containeren !!!

Den lægger alt ned i startbaren og overlader det så til programmeren om at vise f.eks. forms frem.

Kasseper har selvfølgelig ret - især, når han henviser til en af mine løsninger !!!
Avatar billede moses Praktikant
01. november 2000 - 13:52 #6
Og én gang til for kong hans: \"Programmøren\" skulle det have været !?!
Avatar billede lkp Nybegynder
01. november 2000 - 13:55 #7
>> Moses

Jeg bøjer mig i støvet... Du har ret, jeg var lidt for hurtig til, at skimme dit svar igennem.

Undskyld.

Løsningerne adskiller sig dog alligevel fra hinanden.

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede moses Praktikant
01. november 2000 - 14:03 #8
>> LKP
Så skal du sandelig også have denne:

- Din løsning er mere \"bruger-solid\".
- Udemærket link til alt muligt andet også.

Avatar billede frugaard Nybegynder
01. november 2000 - 14:20 #9
Det må jeg sige... Jeg er vildt imporneret over denne service. Det er første gang jeg prøver den, og jeg må sige at jeg er MEGET tilfreds med den respons der har været.

Kun en ting kan jeg sige. Jeg kan desværre ikke få det til at virke. Er jeg dum??? :o)

Ang. moses svar... Fejl:
Cannot hide Access unless a form is on screen.

Og hvis jeg aktivere functionen senere, så forsvinder hele access men form og det hele. Så skal jeg lukke access fra taskmanageren for at lukke.

Nogen forklaring?

Avatar billede janbangm Nybegynder
01. november 2000 - 14:34 #10
Nu prøver jeg at blande mig. Når jeg fjerner Vis Databasevinduet i menu Funktioner - starter virker det hver gang
Avatar billede frugaard Nybegynder
01. november 2000 - 14:52 #11
SUPER..

Tak for hjælpen, nu har jeg fundet mit problem.. Til tider kan det være lige foran en.  Jeg kan bruge begge løsninger, så jeg giver moses & LPK lige mange point.. Også tak til Kassper og Polaris2000. Desværre var det ikke lige Jeres svar som løste mit problem. Men tak alligevel.
Avatar billede frugaard Nybegynder
01. november 2000 - 14:54 #12
Ups, jeg mener at det selvfølgelig er Kasseper der også får point. :o) Sorry