Avatar billede mrh Nybegynder
05. februar 2003 - 21:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Concorde påstår at en anden bruger er ved at rette ordrelinier

Hej

Et spm. til Concorde 4 /v.4.80.3

Når man går ind i Concorde og forsøger at åbne en kontoplan kommer følgende fejl/meddelse:

"Der er en anden bruger der er ved at Oprette/Rette Ordrelinier eller ved at rette Ordrehovedet"

Det er ikke muligt at gøre andet en at forlade Concorde.

Hvordan får jeg fjernet denne anden bruger således at jeg kan arbejde i Concorde igen.

Det skal siges at pc'en har været genstartet optil flere gange så der er ikke en bruger der "hænger" i systemet.

Det kører på en NT 4.0 platform

mvh

mrh
Avatar billede mariaf Juniormester
05. februar 2003 - 22:54 #1
Der findes under generelt et menupunkt, Frigiv systemlåse. Den skulle løse problemet.
Avatar billede mrh Nybegynder
06. februar 2003 - 19:34 #2
Det er prøvet, men systemet låser bare igen så det løser ikke problemet, desværre.
Avatar billede mariaf Juniormester
06. februar 2003 - 21:26 #3
Reindexering af alle tabeller.
Er I flere brugere, eller er du alene?
Avatar billede mrh Nybegynder
09. februar 2003 - 16:23 #4
Det er ikke mig selv der har problemet men en jeg kender. Jeg har ikke fået fat i vedkommende så jeg ved ikke om en reindexering vil virke.

Men kort fortalt. Der er kun en på Concorde af gangen, og det er fra samme pc. Problemet opstod efter vi havde lavet noget opgradering på klient pc'en. Selve Concorde programmet ligger på en Microsoft NT 4.0 Small Business Server, og der er lavet en genvej til programmet på klient pc'en. Sidst jeg var der virkede programmet, vi kunne udskrive en følgeseddel på printeren, og mere undersøgte vi ikke. Men derefter ringede han og havde ovenstående problem, og det var ikke længere muligt at udskrive eller rette, da ovendtående fejl melder sig hver gang.
Avatar billede mrh Nybegynder
31. marts 2003 - 13:24 #5
Jeg lukker dette