Avatar billede exeter Nybegynder
05. februar 2003 - 16:27 Der er 9 kommentarer

Kan ikke finde netkort

Jeg prøver at konfigurere mit netkort med "ifconfig eth0" men får beskeden "device not found". Jeg har prøvet at flytte netkortet til en anden slot men det hjalp ikke noget. Hvis jeg skriver "service network status" kommer lo og eth0 op som "configured devices". Så jeg er lidt forvirret. Skal netkortet geninstalleres og i så fald hvordan?
Avatar billede fathat Nybegynder
05. februar 2003 - 16:31 #1
Når du putter netkortet i, siger din computer ikke, at der er fundet ny hardware?
Avatar billede exeter Nybegynder
05. februar 2003 - 16:37 #2
->fathat nej, jeg har fået at vide det var automatisk installeret sammen med mandrake. Måske er jeg på en eller anden måde kommet til at fjerne det...
Avatar billede olly Nybegynder
05. februar 2003 - 18:58 #3
Hvilket netkort er der tale om og får du noget ud af som root at labe en

dmesg | grep eth0
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. februar 2003 - 21:55 #4
prøv evt. at slå plug and play fra i bios.
Avatar billede exeter Nybegynder
05. februar 2003 - 22:04 #5
->olly  jeg er ny indenfor linux og er derfor ikke helt sikker på hvad du mener men hvis jeg skriver dmesg | grep eth0 i prompten sker der ingenting.
Avatar billede exeter Nybegynder
05. februar 2003 - 22:07 #6
->olly  netkortet er et smc med nummeret 83c795qf men jeg har ikke dokumentationen til det.
Avatar billede exeter Nybegynder
05. februar 2003 - 22:08 #7
->oz2kas  jeg kunne desværre ikke komme ind i bios da det kræver et password som jeg ikke har fået udleveret. Det må jeg lige prøve at få udleveret.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. februar 2003 - 18:56 #8
kommet videre?
Avatar billede exeter Nybegynder
09. februar 2003 - 19:19 #9
->oz2kas nej ikke rigtigt. Jeg må på en eller anden måde have kommet til at slette netkortet som installeret hw. Enden på det hele er blevet at jeg får mandrake installeret igen. Netkort vil så automatisk blive installeret igen - ikke ligefrem det smarteste men hva...