Avatar billede vivibech Nybegynder
05. februar 2003 - 14:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne irriterende hvidt omrids på gif-animationer?

Jeg har lavet en transparent gif-animation i hhv. Photoshop og Image-Ready, men på den færdige animation er der kommet et irriterende hvidt omrids omkring næsten hele animationen. Det er formodentligt kommet fordi jeg har brugt tryllestaven...
Hvordan får jeg det væk og undgår flere problemer med dette fremover? Jeg har prøvet at male den baggrundsfarve der skal bruges på den færdige side udenom hele animationen, men der kom bare et nyt hvidt omrids omkring baggrundsfarven, det var spild af tid :-(
Avatar billede balling Nybegynder
05. februar 2003 - 16:30 #1
det er generelt et alment problem at der kommer en underlig kant på ani-gif's med en ujævn kant... Du kan prøve en af flg muligheder:

Det mest simple er at lave gif'en rektangulær, og så istedet for transparent lave den rigtige baggrundsfarve i PS!

Lav en outline om hele billedet på én pixel i en kontrastfarve...!

Fjern hele den yderste række pixels, gerne to hvis det ikke skader billedet.

- Balling
Avatar billede miss-g Seniormester
05. februar 2003 - 22:11 #2
Mener det er idet man gemmer. I image ready er der en palette med indstillinger for gif billedet. Der hvor der står MATTE i paletten er hvidt - altså blender den gif billedet ud mod hvid. vælg non eller den baggrundsfarve du skal bruge gif animationen på *S*
Avatar billede vivibech Nybegynder
06. februar 2003 - 19:21 #3
Hejsa og tak for jeres svar.Jeg vil lige forsøge mig lidt frem med jeres svar for at finde ud af hvem der fortjener point. Måske laver jeg en fordeling, hvis det viser sig at jeg når længst med en kombination af jeres svar. Håber det er ok.
Venlig hilsen
Vivi
Avatar billede vivibech Nybegynder
28. februar 2003 - 12:30 #4
Jeg er ikke helt tilfreds med nogen af de svar i har givet mig, men ballings forslag er bedst, derfor får han de fleste  points