Avatar billede slemborg Nybegynder
05. februar 2003 - 12:55 Der er 8 kommentarer

DOS kommando til at se grafikkort

DOS kommando til at se grafikkort.
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. februar 2003 - 12:57 #1
MSD kan vise lidt om grafikkort, men DOS er MEGET lidt informativt om slige sager...
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. februar 2003 - 12:58 #2
du kan se det når din computer starter op! Lige inden dit bios billede....
Avatar billede slemborg Nybegynder
05. februar 2003 - 13:56 #3
mangler driver til win 98, så ønsker bare at vide hvad for et skærmkort der er i computer, da win 98 ikke kan finde skærmkortet.
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. februar 2003 - 13:57 #4
Tag kortet ud og se på chippen...
Avatar billede ldrada Nybegynder
05. februar 2003 - 13:59 #5
Lige som zyphon sagde, du kan se hvilket grafikkort du har lige når du tænder for PC'en, så kommer der nogle oplysninger frem om dit grafikkort.

eller du kan åbne dit kabinet, og se hvem der har produceret grafikkortet og derefter downloade de nyeste drivere fra producentens hjemmeside.
Avatar billede jefa Nybegynder
05. februar 2003 - 14:14 #6
Hent Aida, det er et lille program, der kan fortælle dig det.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede jefa Nybegynder
15. marts 2003 - 12:00 #7
Respons eller lukketid
Avatar billede cmas-diver Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:01 #8
Skriv debug i kør. Herefter skriver du d c000:0010 og vupti, frem kommer et memory dump med info om dit grafikkort. Hvis du vil kigge videre i memory'en
trykker du d efterfulgt af enter...