Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 12:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ikke adgang til partition med NTFS, kan ikke bootes eller læses

Med PQBoot er jeg kommet til at slette min MBR på min HD og kunne til at starte med ikke boote den. Efter mange forgæves forsøg, med recovery muligheder i XP (kender ikke alle kommandoerne), har jeg installeret xp på en ny partition på samme HD for at kunne læse den dårlige partition (oprindelige C:), men den der ikke tilgængelig.

I "Computeradministration" kan jeg se den oprindelige partition men den har ikke noget drev navn. Den har NTFS filsystem, og er iflg. XP "i orden", dog kan jeg ikke få adgang til den. Den eneste mulighed jeg fr fra XP er at slette partitionen, men det vil jeg jo ikke.

Hvis jeg bruger "fixpart" I xp recovery, fortæller den at den oprindelige partition har noget OS2 image..... det siger mig ikke så meget.

FIXMBR virker ikke hvis kører den, men hvis jeg kører bootcfg /scan kan den fortælle mig at der ligger en windows installation på den.

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skal "bare" have adgang til partitionen så jeg kan brænde mine filer ud, men aner ikke hvordan jeg kan få adgang.

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen
Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 12:37 #1
Windows siger at det er en "ukendt partition" men at det er NTFS på den!!!!

mvh Bjarne
Avatar billede ts5584 Nybegynder
05. februar 2003 - 13:04 #2
du kan hente en demo af et program der hedder r-studio, på tucows.com, den kan redde de data der ligger på disken, eller de fleste af dem, man skal jo passe på hvad man lover :o)
og så formattere disken når du har overført det data
Avatar billede double-g Juniormester
05. februar 2003 - 13:05 #3
GetDataBack har reddet massevis af data fra forliste harddiske.

http://www.runtime.org/gdb.htm
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 13:18 #4
Har du prøvet at vælge r i første konsolmode og så skrive fixboot og fix mbr?
Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 13:21 #5
Fixboot og fixmbr giver ingen resultat!
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 13:25 #6
Og du har prøvet at reperer den indstalation du ikke kan logge ind på?
Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 13:31 #7
Ja, ved 1. forsøg havde jeg ikke installeret andre operativ systemer, så jeg forsøgte at rep på den dårlige med r
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 13:34 #8
Du skal sprænge første repration over evt kan du se en guide her på det.
http://www.resten.dk/windows%20xp%2063.htm
Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 13:39 #9
ok... spændende, det må jeg prøve
Avatar billede onki Nybegynder
05. februar 2003 - 13:52 #10
Har du prøvet med chkdsk /f
Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 13:53 #11
chkdsk er prøvet, både med /f og /r
Avatar billede onki Nybegynder
05. februar 2003 - 13:56 #12
Inde i "Computeradministration", kan du der ikke tildele et drevbogstav ?
Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 13:58 #13
Nej, jeg kan kun slette partitionen.
Avatar billede venturer Nybegynder
05. februar 2003 - 15:33 #14
Var det oprindeligt en Dynamisk disk, eller har du ladet det være en Basic disk? (Hvis du ikke ved hvad jeg snakker om, er det sandsynligvis en Basic)
Avatar billede superdagg Nybegynder
05. februar 2003 - 16:59 #15
Det er en basic disk... jeg har ikke ændret de til dynamisk.
Jeg kan tilføje at det ikke virker med at springe konsol repair over, og lave en installation oveni den gamle..... den kan ikke vil ikke køre på partitionen......
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 18:01 #16
Du skal heller ikke lave en indstalation oven i kun reperer den.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. februar 2003 - 00:43 #17
Prøv dette link: http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/ Programmet lover at du kan genskabe dine filer, selv efter en formatering. Er free.
Avatar billede superdagg Nybegynder
11. februar 2003 - 08:07 #18
Løbet er kørt.... jeg har partitioneret disken. Ellers tak for tippene