Avatar billede bertels Nybegynder
05. februar 2003 - 12:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Punkttegn og FP2000

Jeg vil gerne ændre formatet for punkttegn i FP2000 opsætningen, så jeg ikke behøver ændre type og størrelse hver gang jeg har benyttet funktionen. Men hvordan gør jeg ???

Mvh Bertels
Avatar billede Jman Praktikant
05. februar 2003 - 12:55 #1
det kan du ikke gøre i Frontpage 2000 - men du kan gøre det ved at lave css
læs mere om det på www.html.dk
Avatar billede bertels Nybegynder
05. februar 2003 - 13:22 #2
Hvorfor ikke - når man indsætter punkttegn må der da ligge et default format som benyttes ?
Indsætter jeg for eksempel punkttegn på en blank side og går i: egenskaber for punkttegn -> typografi -> format -> skrifttype står der: (Standardskrifttype)
Kan den ikke styres?
bertels
Avatar billede Jman Praktikant
05. februar 2003 - 13:29 #3
ja, men så skal du definere standardskrifttypen for hver side skal være noget andet microsofts default - og det gør man ved css
Avatar billede fjordbibliotek Nybegynder
08. februar 2003 - 13:42 #4
Jeg har lavet et sådan og du kan kopiere det og udskifte den røde pil med noget andet evt.

li          { font-family: Verdana; font-size: 10 pt; list-style-image:
              url('../images/arrowfrem.gif') }
Avatar billede fjordbibliotek Nybegynder
08. februar 2003 - 13:43 #5
det skal så kaldes noget med ccs. jeg har kaldt min fil pkt.ccs.
08. februar 2003 - 14:10 #6
Svaret på dit spørgsmål, hvordan gør jeg i FrontPage kommer her:

1. Vælg Formater->Typografi
2. Vælg typografien li
3. Klik på Rediger
4. Klik på Formater
5. Vælg Punktopstilling
6. Foretag dit valg af punkttegn - og klik OK
7. ..og OK
8. ..og OK
9. Vælg Filer->Gem som
10. Vælg filtype: FrontPage-skabelon (*.tem)
11. Klik på Gem (navngivning i næste dialogboks)
12. Indtast Titel, filnavn og evt. beskrivelse. Det er titlen du ser i oversigten over skabeloner, når du skal vælge skabelon)
13. Klik OK

Din skabelon med det nye layout for punkttegn er nu oprettet, og kan vælges på denne måde:

1. Vælg Filer->Ny->Side
2. Vælg din skabelon
3. Klik OK