Avatar billede thorbjoern Nybegynder
05. februar 2003 - 11:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

8i client install på WinNT40

Hej,
jeg vil gerne installere en 8.1.7 client på en WinNT 4.0 workstation med sp6.
MEN når jeg "aktivere" setup.exe - så "tænker" pc'en i et kort øjeblik... for så at stoppe :-( -> ingen installation.

Har forsøgt med en anden PC - her virker det fint :-o

SÅ hvad er galt...???
Avatar billede nosjns Nybegynder
05. februar 2003 - 11:33 #1
Hvilken processor sider der i maskinen??? Installeren har problemer med P4 processorer.
Avatar billede thorbjoern Nybegynder
05. februar 2003 - 12:17 #2
det er en P4... :-o
Avatar billede nosjns Nybegynder
05. februar 2003 - 12:23 #3
Her er et link, jeg brugte til at løse problemet:
http://metalink.oracle.com/metalink/plsql/ml2_documents.showDocument?p_database_id=NOT&p_id=131299.1

PS. du skal have en konto på metalink for at se dokumentet.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
05. februar 2003 - 13:05 #4
1. Create a temporary directory on your server.      2. Copy the entire contents of the Oracle RDBMS Server CD        to the temporary directory created in step 1.      3. Search the directory structure created in Step 1 for the existence of          the filename symcjit.dll.      4. Rename each copy of the symcjit.dll to symcjit.old.      5. Run the setup.exe from the \install\win32 directory and install Oracle                8.1.x and related products.
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. februar 2003 - 13:10 #5
Du kan som regl ikke bruge den setup der ligger i roden af inst. mappen, su skal bruge den der ligger i \install\win32
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. februar 2003 - 13:11 #6
pnielsen's nr 5 burde være nok
Avatar billede nosjns Nybegynder
05. februar 2003 - 13:14 #7
For os har det ikke været nok at bruge inst. i \install\win32. Det har været nødvendig at rename just-in-time dll'en.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
05. februar 2003 - 15:53 #8
nosjns er ret...
Det er nødvendigt at rette den til! Man kan også tilføje -nojit til setup filen ... men den anden løsning er hel sikker..
Pentium 4 kunne ikke sammen med "just in time" optionen - derfor kom der en nyrere jre og JDK hvor den var skrevet om.
Men 8.1.7 blev leveret med den gamle version, så der er man nødt til at bruge denne w/a.
se også http://java.sun.com/products/archive/jdk/1.1.8_010/ReleaseNotes.html

Changes in 1.1.8_006 for Windows
Bugs fixed in the 1.1.8_006 Version for Windows are listed in the following table.
BugID  Description  Win32
Fix Status
4390702  Symantec JIT for jdk 1.1.x fails to run on a Win32 Pentium 4 system.  1.1.8_006
Avatar billede thorbjoern Nybegynder
05. februar 2003 - 17:11 #9
hej igen,

jeg har renamed jit'en og så ruller det :o)

Mange tak for hjælpen !!
Avatar billede larildsen Nybegynder
07. februar 2003 - 02:42 #10
Hmmm... bare lige til info

Har også set problemer på P3 > 1000 MHz, hvor det var nødvendigt at starte OUI mange gange (5-7) før den kom i luften.

Skulle Larry E. ikke bare indse at det grafiske java p.. skulle erstattes at vores gode gamle tekst baserede installer