Avatar billede julieh Nybegynder
05. februar 2003 - 10:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HTTP Proxy Requires user Authentification

Når en af vores brugere logge på vores domain via VPN fra sin w2k workstation så bliver den ved med at poppe op med et vindue hvor der står HTTP Proxy requieres user authentification, og det gør den med et par minutters mellemrum, og så skal brugeren til at sidde og taste det ind hele tiden og trykke ok for at kunne bruge sin computer på vores domain, er der nogen der har erfaring med hvordan man løser dette problem så den ikke hele tiden kommer og spørger ?
Avatar billede tim123 Nybegynder
07. februar 2003 - 10:29 #1
Det kan muligvis være at jeres firewall af sikkerhedsmæssige årsager kræver authentification efter en given tid
Avatar billede tim123 Nybegynder
07. februar 2003 - 10:30 #2
ups jeg var jo ikke færdig:)

Du kan ved at kigge i din opsætning på din firewall se/ændre det
Avatar billede julieh Nybegynder
07. februar 2003 - 13:39 #3
HejTim
Vores Firewall kræver kun authentification når brugeren logger på vores domaine, og det er også kun en enkelt af vores brugere som har problemet, så jeg havde forestillet mig at det er noget med opsætningen på den enkelte workstation.
Avatar billede tim123 Nybegynder
07. februar 2003 - 15:17 #4
Vi havde næsten samme problem da vi lavede det og det var opsætningen i firewallen den var gal med. Der var kun en klient der kunne logge på afgangen så jeg kunne forstille mig (hvis ellers deres config af VPN ligner hindanden) at det er firewallen ellers må jeg desværre melde pas (iværtfald indtil på mandag jeg har en bog der hedder datakommunikation det kan være der står noget i den så jeg vender lige tilbage til dig på mandag hvis du altså ikke har fundet en løsning inden da) God weekend :)
Avatar billede julieh Nybegynder
11. februar 2003 - 13:01 #5
Hmmm, så blev du væk. ??
Avatar billede tim123 Nybegynder
11. februar 2003 - 14:59 #6
sorry det havde jeg fuldstændigt glemt jeg har mega travlt nå men jeg er desværre ikke kommet nærmere en løsning på dit problem men undersørger stadig hvad det kan være
Avatar billede julieh Nybegynder
27. februar 2003 - 09:24 #7
hmm, nå Tim123 må være en travl mand.
Avatar billede erp Nybegynder
22. februar 2004 - 01:01 #8
Er den bemeldte Windows maskine et medlem af domainet hvor Proxyen henter sin authentication fra?