Avatar billede mrbarnes Nybegynder
05. februar 2003 - 08:06 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Erfaring med jay.net

Er der nogen som har gode og dårlige erfaring med serverhosting hos jay.net (http://www.jay.net). Da jeg står og skal finde et serverhostingfirma.

Hvis i kender nogen som er bedre, må i gerne nævne dem.

Det skal være saglige argumenter jeg skal bruge på jay.net - da jeg som sagt overvejer at indgå en kontrakt med dem.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:09 #1
Jeg har god erfaring med Jay.net (Jeg har tidligere overtage projekter der har og ligger på jay.net)

Jeg kan også anbefale www.webpartner.dk

Du er godt stillet med en løsning fra en af disse :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:11 #2
..glemte lige www.pil.dk - de er også suveræne og har et rigtig godt ry. Deres referencer snakker for sig selv (TDC, Askalex, Siemens, Zillion etc.)
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 08:11 #3
Vi har snakket en del med dem da vi ønsker at tilbyde vores kunder en løsning på 1Gbit linie og deres sælgere og teknikkere ser ud til at havde virkelig styr på de ting de snakker om.

Så jeg tror ikke der skulle være noget i vejen for at bruge dem, de er ikke så gode til at stoppe deres kunder som spammer, men hvis du ikke skal bruge mail så ;o)
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
05. februar 2003 - 08:16 #4
Startfirma: Kan du nævne nogen af de ting de er gode til? Hvad kan du sige om www.webpartner.dk

Bacardil: Har du set deres hostingrum, hvad har de fortalt jer? 1Gbit linie hvor har de det henne. Hvad med Køling osv. hvad har de sagt der?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:19 #5
Webpartner er cream de la cream. De har suveræne faciliteter og så er der ingen der har en support som dem. Fx Får man en meddelelse hvis der er 2 nedetid på ens linie  klokken lort om natten om 2 uger. (Det betyder ikke det er nede, men at der er en chance for det).

Jay.net har både køling osv. Det har alle "større" udbydere.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 08:22 #6
>Har du set deres hostingrum.. Ikke Jay.net´s eget men jeg har set Colt´s og InterXion´s - og de ligner sjovt nok allesammen hinanden når vi snakker hostingcenter.

>Hvad har de fortalt jer?.. Bla. at vi kunne søge hos RIPE om et PI-net fremfor eks. PA segmenter - næappe :)

>1Gbit linie hvor har de det henne.. Ingen steder men det kommer vi til at tilbyde.. Måske får de det i deres nye hostingcenter som åbner og ca. 2 måneder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 08:23 #7
Hvad med Køling osv. hvad har de sagt der?.. Fik trykker for hurtigt.. Vi har ikke snakket om deres køling men der har jeg snakket med cliche og det styre de vist ikke helt optimalt *S*
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
05. februar 2003 - 08:27 #8
Hvad mener du med at cliche siger at det styre de ikke for vildt... har du ikke styr på kølingen?

Hvad med UPS, Alarm, og alle de andre ting som de tilbyder har de så heller ikke styr på det?

Startfirma.dk: En ting er at man har tingene - men virker de også efter hensigt, hvorhar du dine server henne?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:30 #9
Jeg bruger ikke webpartner mere, men da jeg gjorde var jeg fulgt tilfreds. Jeg har ikke flere kommentarer at jeg opfattede webpartner som værende en uhyre professionel samarbejdsparter. De er desuden kåret som den 13 bedste IT virksomhed i Danmark. Det taler vist for sig selv :)

roger over and out
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 08:31 #10
mrbarnes> Tror det ville være bedre om du bedte om at se deres hostingcenter fremfor at jeg skal kommentere hver enkelt ting de har skrevet på deres site.

Efter hvad jeg har snakket med clcihe om så er kølingen på deres adresse på frederikssberg ikke den bedste.

Mere ved jeg ikke da jeg kun har været oppe på deres kontor og aldrig i serverrummet på frederikssberg så hvis du vil smide dem der så spørg om et kig.

Ellers kan du smide dem ud til InterXion med en Jay.net linie.. Der er køling og styr på det men så er det vist økonomien der mangler styr på..
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:33 #11
Det er computerworld der har kåret dem:

http://www.webpartner.dk/files/Top100_De%20dygtigste.pdf

--> END
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
05. februar 2003 - 08:41 #12
Tak for hjælpen til jer begge for hurtigt respons... nu har jeg da noget at arbejde videre med...
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:42 #13
Selv tak, prøv også at indhente et tilbud fra Pil.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 08:45 #14
Når man starter med Jay.net så må det være pga. prisen så tror jeg ikke pil har en chance.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:47 #15
det har webpartner sikkert heller ikke :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:47 #16
..men man skal altid indhente mere end 1 tilbud :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 08:48 #17
yup
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
05. februar 2003 - 09:04 #18
I har begge ret at man skal indehente flere tilbud og sammenligne, men er Jay.net da dårligere fordi de er billigere end pil.dk eller hvordan skulle det forstås?

Jeg ringer til webpartner, jay.net og pil.dk og beder om at se deres serverhostingsrum.

Så tak endnu en gang.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 09:05 #19
Selv tak :)
Avatar billede jakki Nybegynder
05. februar 2003 - 09:18 #20
Jay.net er rigtig gode til serverhosting og det er webpartner.dk og secnet.dk

webpartner server ståenden tæt på dix'en i københvan
Jay.net har server stående i direkte på dix'en
secnet.dk har servere stående direkte på dix'en

så deres linier er lige gode og leveres fra samme sted spørgsmålet er bare hvem kan man bedst lide og så lige prisen.
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
05. februar 2003 - 09:30 #21
jakki: Hvad har du af erfaringer med de forskellige som du nævner, du siger at de står tit på dix'en - men hvad med deres server rum?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 09:32 #22
Hvis du tager secnet med i dine overvejelser så skal u jo have alle udbydere med som fx:

www.hosting2.dk
www.webhosting.dk
www.scannet.dk
osv.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 09:33 #23
De første omtal jay.net og webpartner er i en anden division end secnet.

Måske du skulle olyse hvad du skal hoste? Hvis du selv vil drive hosting, så er det nok jay.net og webpartner du skal have fat i.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 09:50 #24
jakki> Prob. er bare at der ikke er plads ved dixen til flere servere og at secnet ikke har deres egen router derude men køber.
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
05. februar 2003 - 09:52 #25
Det som skal hostes er en Webserver, en e-mailserver og en statserver.

Hvem er secnet da? og nu nævner du webhostinger firmaer startfirma.dk men det er kun serverhosting firmaer som jeg leder efter.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. februar 2003 - 09:56 #26
mrbarnes> Secnet er en udbyder på samme måde som andre webhotel udbydere, hvor man også kan få hosted en server.

Man da du kun skal have de 3 servere, så kunne du jo også spørger en webhotel udbyder der også hostere servere. Du vil givet vis spare mange penge :)

klik på serverhotel i venstre side på http://www.find-webhotel.dk/
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. februar 2003 - 10:25 #27
Som starthotel siger så bliver der en del at spare på kun 3 servere, hos de hostingcenter skal du betale små 4000 i oprettelse samt serverskab og linie hos den mindre er der normalt ingen oprettelse og skab og linie kan være billigere end hos eks. jay.net hvis de har samme linie.

Eks. har vi kigger på at hos jay.net koster det små 3500 kr. mdr. for skableje og linie hvor vi eks. kommer til at køre med 2150 kr. inkl leje og fri national trafik som hos jay.net - dog har vi så som mange andre små hosting firma ikke de samme ting i rummet som Alarm/ups, dette kan dog fås for mer pris..

Så kig hos de mindre firmaer og ser om du kan spare penge, men det billigste ville nok være at vælge dem med webpartner/jay.net linie da de selvf. kan sælge det billigt pga. indkøbsprisen
Avatar billede jakki Nybegynder
05. februar 2003 - 13:12 #28
mrbarnes

Jeg har selv en side ligge hos secnet og mit arbejde har hosstet 4 servere hos dem uden problemer

bacardil secnet's servere skabe står lige ved siden af jay.net og de for så hvidt jeg ved levere fra samme sted.

startfirma det du kan leje hos secnet er 8 units 12units og 48 Units skabe

lige som hos Jay.net

det er rigtigt ar jay.net er klart den største men de ligge på samme backbone
og secnet skabs plads på samme måde som de andre med samme kabler og der bestemmer  hvor stabille de er, er indholdet ag skabet ikke.
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
05. februar 2003 - 13:33 #29
Hej - WEBPARTNER har både hosting faciliter i københavn med 24 timers adgang og på DIXen. Prisen for at få et skab koster fra 995 pr. mdr inkl. eget skab og 24 timers adgang, backup via UPS, diesel generator, køling, strøm mv.. samt service. bl.a eksperten.dk er kunde hos webpartner.. du kan fange en som kan hjælpe dig på 70262300 eller salg@webpartner.dk
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
06. februar 2003 - 11:35 #30
bacardil: Hvis ikke der er alarm, ups, køling osv hos en webhotel udbyder. Så kan de sparede penge hurtigt væredyrt givet ud hvis ens udstyr bliver stjålet for varmt eller lign. Der er derfor vigtigt at vores server kommer i de rette hænder - så en serverhosting firma ville nok være at foretrække.

Jeg synes at det ligner noget af en jungle at finde rundt i... er der ingen som har erfaring fra et godt sted og som har haft server hostet hos et firma igennem længere tid?
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. februar 2003 - 11:48 #31
mrbarnes> Ja, men der må man vælge om man vil betale de 1-2000 det koster mere at havde i et hostingcenter. Jeg ved at mange gerne vil spare de penge.

Men kontakt Jay.net/webpartner.dk/InterXion.dk/colt-telecom.dk der kan du forehøre dig, men går ud fra at prisen ingen rolle spiller, så ville jeg vælge colt-telecom.dk der har vi aldrig mærket prob. de må nok være en af DK´s bedste.
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
06. februar 2003 - 12:46 #32
Hej webpartner tilbyder hostingfaciliteter på 500 m2 med alt hvad du har behov for. Samtidig har de mulighed for at du altid kan få adgang.. der er 1 Gbit til DIX hvor de peer til alle udbydere i dk. udover hostingfaacilitet tilbyder de opkoblinger så du kan få adgang til din server udefra.. Du er velkommen til at komme forbi og se faciliterne og få en helt uforpligtende snak... bare skriv til salg@webpartner.dk - Jeg kan garantere dig at du bliver tilfreds :)