Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
04. februar 2003 - 18:24 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

NTFS til FAT32

er det mulig og covater en NTFS om til en en FAT UDEN og miste data,
hvad skal der bruges til det ?
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
04. februar 2003 - 18:30 #1
du kan prøve med partionmagic!!!
Ellers er svaret nej det kan du ikke.... man skal lade være med at lave det til ntfs..... ellers må du bare installere win xp om for der spørger den hvilket du vil have( fat32 eller ntfs)-.....(du kan vist også gøre det i win 2k installationen)....
04. februar 2003 - 18:30 #2
Du kan ikke konvertere fra NTFS til FAT. Den modsatte vej kan du godt.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 18:31 #3
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
04. februar 2003 - 19:16 #4
ts.Zoinc.. hehe nu er det bare sådan jeg ikke køre win xp skal skal heller ikke selv hvis man kunne med et klik :oP
-------------------------------------------
PM kan ikke desvære ellers havde det jo været lidt nok :o)
men hvad nu i linux kan man der ved i det ?
04. februar 2003 - 19:18 #5
Nej der er ingen mulighed for at konvertere fra NTFS til FAT, du må i gang med en formatering.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2003 - 20:24 #6
Du kan konvertere fra NTFS til FAT32 - og fra FAT32 til NTFS med partition magic.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2003 - 20:24 #7
svar.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 20:29 #8
Man kan sagtens konvertere fra NTFS til FAT, men normalt vil man ikke få noget ud af det. Det er ikke muligt direkte fra Windows, men der er lavet programmer som kan klare det, f.eks. Partition Magic der koster 1000 kr. eller Partition-Manager som du kan downloade i en Demo-version fra www.partition-manager.com
Denne demoversion mangler en del funktioner, men den konverterer fint NTFS til FAT(32), så programmet levet fuldt ud op til dine behov i denne sammenhæng.
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
04. februar 2003 - 20:44 #9
hmm okey så skal jeg altså bare op og ha partition magic 8 eller hvad ?... jeg 7'eren men den kan ikke
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2003 - 20:56 #10
ver. 7 kan også konvertere.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 20:56 #11
Nej, som i-know.dk og jeg sagde skal du have Partition Manager.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2003 - 21:01 #12
http://www.compu-place.com/Software/partition_magic_7.htm

Convert between File Systems without losing data - With Partition Magic, convert file systems without losing data. Conversions include FAT to FAT32 and NTFS; FAT32 to FAT; NTFS to FAT and FAT32; Primary to Logical and vice versa; and FAT32 to NTFS under Windows 2000 Professional

OS:
Windows XP
Windows 95/98
Windows ME
Windows 2000 Professional
NT 4.0 workstation
DOS

Jeg har altså ret :)
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
04. februar 2003 - 21:16 #13
tja john_stigers har ret, har fundt ud af hvordan og hvorfor den ikke ville da jeg ville hehe der skal menlig være en vis %del af disken fri for og kunne gøre det... takker
------------------------------------
sorry fiskesuppe men john havde mest ret så han fik points for det
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 21:24 #14
så du ikke mit link?
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 21:27 #15
uforståeligt at man vil bytte sin mercedes for skoda :)
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
04. februar 2003 - 21:50 #16
jo det gjor jeg så det godt men der var mere i det john skriv...
mercedes til skoda.. okey er det så slemt ?... har bare ikke burg for den sikkerhed da det ikke er en server det skal ske på.. det er mere fordi jeg overvejer og gå over til linux og der er jeg ikke så hå endnu ved kan den kan komme til og lære og skrive i NTFS men en ting af gannge og der er andet jeg godt vil lære først... fx wine kan ikke undvære mit CS hehe
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 22:26 #17
voyager_dfs -> Du skal ikke undskylde over for mig, for jeg havde kun smidt kommentaret. Alt hvad jeg gjorde var rent faktisk at samle op på svarene fra i-know.dk og john_stigers, så pointene skulle nærmere have gået til i-know.dk, men det er jo fint nok at du fik løst problemet med Partition Magic; det er bare ikke et program, specielt mange mennesker gider give 1000 kr. for.

i-know.dk > < iknow.dk ? :)
resten og nanoq?
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
04. februar 2003 - 23:38 #18
hmm så sådan som dig skulle der være flere af... her mødt mange der går helt amok over lidt lidt :o)
give 1000kr ?.... jeg har nørd skal jeg sige mere hehe :oP
Avatar billede fromsej Praktikant
04. februar 2003 - 23:42 #19
Lige en enkelt kommentar til partition manager.
Jeg hentede det ned da jeg har samme problem , min HD er delt i 4 drev hvoraf jeg har ændret det ene til NTFS , det er ikke så smart for mig fandt jeg ud af , så her var åbenbart løsningen.
Nej , for at kunne gå fra NTFS til Fat32 skal jeg købe den fulde version. :(
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. februar 2003 - 23:51 #20
Nej, der må være noget du har misforstået der. NTFS -> FAT32 med Partition Manager Demo/Trial virker, for jeg har foreslået det til mange her på Eksperten uden de har brokket sig og der står også på hjemmesiden at NTFS -> FAT32 understøttes i demoen! ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
05. februar 2003 - 16:51 #21
Jeg prøver lige igen så.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. februar 2003 - 17:02 #22
You are using Demo version of `Paragon Partition Manager` This operation is accessible only in full version of PPM , which can be bought here.
Det er det svar jeg får. :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2003 - 19:36 #23
Demoen er hvad den er: en demoversion - altså kan den demonstrere had den kan, men ikke lave ændringer. Det har demoen ef PM aldrig kunnet :)
Avatar billede fromsej Praktikant
05. februar 2003 - 19:40 #24
Ærgerligt , men det tænkte jeg nu nok.*S*