Avatar billede nikolaj-s Nybegynder
04. februar 2003 - 17:18 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

installation på IBM 40GB

Jeg har en 40GB IBM deskstar som jeg gerne vil have OS på helst win2k men jeg kan ikke installere på den. Jeg kan sagtens ligge data over på den, og hente det igen hvis jeg har en anden hdd med OS på, men jeg kan ikke installere på netop denne harddisk, det er træls for jeg ville gerne have den partioneret i 2x 5Gb med win2k og winXP og en 30GB hvor alle programmer skulle installeres.

Nogen idéer til hvorfor jeg ikke kan instalere på den og hvad jeg kan gøre?
Avatar billede hub Nybegynder
04. februar 2003 - 17:34 #1
Prøv at hente Drive Fitness Test fra IBM  http://www.hgst.com/ .
Der muligvis et problem med bootsektoren/partitionerne på din disk. Med dette prog kan du slette bootsektoren samt genoprette ødelagte sektorer mv.
Avatar billede roo104 Nybegynder
04. februar 2003 - 17:41 #2
Det kan også være den ikke et sat aktiv. Med FDISK som ligger på de fleste win98 boot disketter kan man sætte harddisken aktiv. Jeg mener dog at win2k/xp godt kan installeres på en HD der ikke er aktiv, men det er et forsøg værd
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. februar 2003 - 18:57 #3
Prøv at slette alle partitioner HELT under Win2K installationen, og så oprette den partition du vil installere dit styresystem på....
Avatar billede jdybro Nybegynder
05. februar 2003 - 13:48 #4
Jeg har haft samme problem med w2k. (kunne godt inst. 98'eren!?) Måtte partionere et lille drev c på 500 mb og resten til d, hvor så w2k blev installeret. Fandt aldrig ud af hvorfor der under w2k installationen kom fejlmeddelse om at hd var beskadiget, eller noget i dén retning, og dermed ikke kunne kopiere filer over på hd'en. Prøvede at fdisk'e, formatere og "sætte" disken aktiv med både en 98-startdisk og Partition Magic men uden held. Zyphon skriver; "Prøv at slette alle p....", så langt kunne jeg slet ikke komme under installationen...!