Avatar billede tnh Nybegynder
01. november 2000 - 01:17 Der er 10 kommentarer

Backup af alle indlæste drivere?

Hey xperts...
Jeg skal til at formattere en pc, men, desværre er de fleste af installationsdisketterne blevet væk. For at undgå at skulle ud på Nettet og opsnuse dem alle, tænkte jeg, at det måske kunne lade sig gøre at tage backup af alle de indlæste drivere, og brænde dem over på en CD, så jeg bare skal smække den CD i efter windowsinstallationen, og så kører det?
MEN, så simpelt kan man vel ikke få det ;)

-> tnh
Avatar billede nopper Praktikant
01. november 2000 - 06:55 #1
I windows findes der en mappe der hedder \'inf\'.Jeg mener at alle drivere ligger der,men jeg er ikke 100% sikker.
Avatar billede nopper Praktikant
01. november 2000 - 06:55 #2
Det skulle have været et svar.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. november 2000 - 07:28 #3
nopper> Både Ja og Nej - Driver oplysningerne ligger der inde, men selve driver filerne ligger i forskellige mapper (normalt System-mappen).

tnh> Je ved ikke om der findes et program som kan gøre den øsnkede, men jeg vil alså forslå at du hentede nogle nye drivere på nettet, da jeg tror at det vil være for besværligt at skulle finde de filer som høre med til hver driver.

Hop evt. ind på http://winfiles.cnet.com/drivers/ - her er der direkte links til de steder hvor de forskellige producenter har deres drivere.
Avatar billede tnh Nybegynder
01. november 2000 - 12:42 #4
Forløbig tak for svarene :)
Jeg lader lige spørgsmålet stå, indtil
der (forhåbentlig) kommer svar fra flere...

-> tnh
Avatar billede tnh Nybegynder
04. november 2000 - 18:28 #5
Nå, der er åbenbart ingen der kender en 100%\'s løsning..?

-> tnh
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. november 2000 - 23:34 #6
tnh> Nej, det tror jeg ikke .. der er nok heller ikke nogen som har tænkt på at hive driverne ud af systemet.

Download alle driverne igen .. så har ud i hvert falde også de nyeste drivere!
Avatar billede burningice Nybegynder
07. november 2000 - 14:46 #7
ok... en besværlig måde... ;) Tag backup ag inf mappen

Bagefter kigger du på egenskaber for hver enkelt enhed under enhedshåndteringen. Under fanebladet driver og så driveroplysninger kan du se hvilke filer der bliver brugt og deres placering. Tag også backup af dem... så skulle den være der.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. november 2000 - 22:13 #8
Hmmm ... i følge min enhedshåndtering, bruger mit Asus grafikkort kun 3 filer .. den installerede da en hel del mere end 3 filer, da jeg installerede driverne. Men selvfølgelig, det er måske de 3 filer, som er minimums kravene...

tja, jeg ville nok hellere finde driverne igen - men det har jeg jo sagt nogle gange .. :)
Avatar billede burningice Nybegynder
08. november 2000 - 13:36 #9
hmmm... sounds weird... har lige tjekket min egen, godt nok en g400, der står der... ja... mange filer...

Men som du selv siger, det er ikke en holdbar løsning, og det var sådan set bare en af mine skøre påfund... don\'t take me serious ;)
Avatar billede tnh Nybegynder
02. december 2000 - 01:12 #10
Der er vist ikke noget at gøre, andet end at formatere harddisken og indlæse hele lortet igen :(
Men ellers mange tak :)

-> Thomas