Avatar billede thenerd Nybegynder
04. februar 2003 - 14:31 Der er 18 kommentarer

Counter-Strike krav!

Jeg har her i dag erhvervet mig et GeForce4 Ti4800SE.. har læst lidt om det og det ligger sig ca. 5% dårligere end 4600! Dette er skam ikke problemet overhovedet :)

Jeg købte kortet udelukkende for at få konstant 100 FPS i Counter-Strike og da jeg medbringer den nye nyhed med det nye kort, siges der at Counter-Strike er meget mere processor krævende, idet jeg kun har en 1150 mhz..

Lige nu har jeg et GeFroce2 Ti i (Har ikke puttet det nye i endnu) og den kørte fint med de 100 FPS indtil der kom bare en lille smule aktivitet på skærmen. Altså ser man 2-3 modstandere, allerede der går den galt og gør ned på en 6-70 FPS! Derfor erhvervede jeg mig mit nye kort..

Altså jeg kunne selvfølgelig smide kortet i og se efter, men umiddelbart har jeg ikke lige tid før imorgen så ville egentlig gerne høre jeres erfaring mht. til Counter-Strike.. Altså hører jo spillet er mest CPU-krævende, men hvad er så nok ? 1000 mHz? 1150 ? 1400? :)

Håber på nogle hurtigere svar.. :)
Avatar billede soreno Praktikant
04. februar 2003 - 14:34 #1
Da jeg startede med at spille Counter-Strike var det på en 133MHz med 64MB RAM og et voodoo kort. Det virkede ganske upåklageligt.
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2003 - 14:34 #2
hmm.. min t-bird 1.33 trækker 100 fps stort set altid.. kan godt falde 5-10 fps når der er meget aktivitet på skærmen..
Det ændrede ikke noget da jeg skiftede fra gf2mx400 til gf4ti4200...
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2003 - 14:35 #3
kører 1024*768 (det samme da jeg havde gf2mx400)
Avatar billede soreno Praktikant
04. februar 2003 - 14:36 #4
Alle FPS over skræmens opdateringshastighed er spildt CPU kraft.
Hvis skærmen opdaterer med 60Hz så er 60 FPS det optimale. Alt over 60 vil være spild af cpu kraft.
Avatar billede initializing Nybegynder
04. februar 2003 - 14:41 #5
Jeg kører 1600x1200 meed GeForce 3 TI200.. Også 1600x1200 i CS.. Har konstant en FPS på 100 i CS.. Medmindre der sker _meget_ så falder den som chalde siger med omk. 5-10..
Avatar billede initializing Nybegynder
04. februar 2003 - 14:42 #6
Og jeg har en T-Bird 1 GHz med 512 Ram..
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
04. februar 2003 - 14:42 #7
altså du spør hvad der så er nok af de 3 , og det er 1000mhz , men hvis man vil have en større maskine gør man jo bare det....
havde selv en 500 mhz med et skod riva tnt2 32mb , og i den tid kørte det ganske glimrende men , efterhånden månederne gik, gik den ned på 10 fps.
som chalde siger at det ikke ændrede noget da han skiftede fra gf2mx400 til gf4ti4200 det passer meget godt, for selv med gf2mx400 kan du sagtens køre 99 - 100 fps ... Hvis du har problemer med at den ikke ville komme højere op , så skal du bare slå "vSync" fra og så ryger dine fps til vers. og så husk at du har stillet den til "cl_show_fps 101" .....
Avatar billede roo104 Nybegynder
04. februar 2003 - 15:36 #8
Vertical sync er styret at dine hertz på skærmen, så jo flere hertz jo bedre kører den, dog spiller grafikkort og cpu, ram stadig ind, men der kan hentes med ved at ændre dine hertz. Hvis du fx kører 1280x960 i windows med 85 hertz, vil windows nok sætte dine hertz til noget andet i CS, det det kører 1024.

Du kan downloade et lille program hvor du kan indstille dine hertz i hver opløsning.
DEt hedder power strip og kan hentes på: http://www.entechtaiwan.com/
Det er gude programmet til CS, da man kan ændre gamma, brigthnes og hertz.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
04. februar 2003 - 15:59 #9
ja det er alt for nice at bruge , for at ændre i brightnes trykker du "alt+ctrl og trykker - el +"
Avatar billede thenerd Nybegynder
04. februar 2003 - 19:37 #10
Tak for de fine svar, men vil lige skrive lidt som jeg måske glemte..

Jeg har skam købt en 17" skærm der kan køre 100 hz i 1024x768 (Den opløsning jeg spiller CS med) og jeg har selvfølgelig slået Vsync. til aktiveret.. Dvs. nu kører den med Vsyns. on og skulle være en mere krævende grafik end off...

Lige nu har jeg stadig mit GeForce2 Ti og er jeg helt alene på mappet og hopper rundt alene er den konstant 100 FPS! Ikke meget at komme efter der.. Den falder som sagt i FPS når mappet bliver mere krævende mht. spillere på skærmen, smokegrenades og andet guf som optager FPS... Her købte jeg så det nye kort til formålet hvorefter jeg får at vide senere, at det er min CPU der halter og skulle have opgraderet den i stedet...

Nu vil jeg selvfølgelig smide kortet i da jeg har tid, men i skal være mere end velkommen til at kommentere yderligere med folk der har akkurat samme indstilling mht. hz'en osv...
Avatar billede thenerd Nybegynder
04. februar 2003 - 19:39 #11
roo104:

Jeg kører skam allerede med Powerstrip.. Det er pt. et af de programmer jeg har allermest fornøjelse af.. Skifter gamme til det spillede map, andre er mere mørke end andre osv, og jeg bruger også Powerstrip til at styre Hz.. Jeg kører nemlig 12xx*xxxx og der kan skærmen kun køre de 85 HZ.. Der hjælper Powerstrip med at virke som et refreshrate fix :)
Avatar billede roo104 Nybegynder
04. februar 2003 - 21:53 #12
ok så har jeg en række concole commandoer du kan prøve dig med.

gl_texturemode "GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST"
//gør grafikken meget kantet, men kører glattere.

max_shells 0
//antal patroner på jorden

max_smokepuffs 5
//hvis der bliver skudt meget på fx. en væg, viser den ikke alt

Du kan tilføje dem i din config.cfg
Avatar billede thenerd Nybegynder
04. februar 2003 - 22:18 #13
I dag kører servere med det såkaldte WWCL som deaktiverer alle de cmd's du giver mig der desværre..

Desuden har jeg også valgt at satse på dyrt hardware og ikke en grimmere grafik, såe løsningen må være et eller andet eller opgradere... Er lige nu ved at pille ved forskellige drivers tilk bl.a. bundkort og skærm.. :)

Selvfølgelig skal du have tak for hjælpen!
Avatar billede lapper Nybegynder
04. februar 2003 - 22:24 #14
Jeg har før oplevet det samme, der gik jeg bare ud og lavet nogle ændringer i grafikken. Og der efter har det virket uden problemer.
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. februar 2003 - 10:53 #15
hvis du har et bundkort med VIA chipsaæt, opdater de drivere
Avatar billede blackie Nybegynder
14. februar 2003 - 10:26 #16
En af mine bekendte kører i øjeblikket med en atlon 1700+ processor, og 622 sd ram, og der kører CS uden problemer konstant på 100 fps. Det der er vigtigt for dine fps er din config cfg. Du skal blandt andet have sat din maxfps op på 101, så du tillader at køre de 100 fps. derudover skal du se på din maxupdaterate, som helst skal stå på standard instillingerne, da ændringer kan medføre både choke og mindre fps ved aktivitet. maxrate skal også være standard indstilet. Hvis disse ting er i orden, skulle du kunne køre smertefrit både med Gforce2 og 4. Du skal bare huske at et stort grafikkort selvfølgelig skal understøttes at en ihvertfald nogenlunde tilsvarende CPU. Ellers er det at skyde gråspurve med kanoner. Din CPU kan let blive for lille til at håndtere et stort grafikkort. Håber dette kan hjælpe...
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
14. februar 2003 - 10:29 #17
Køre selv med GeForce2, 128MB ram, 1000mhz og i øvrigt ADSL (det har vel også noget at sige) Det kører ok her. Menuen er lidt langsom men spillet kører fint!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2003 - 09:54 #18
fps_max 100