Avatar billede nex Nybegynder
04. februar 2003 - 13:39 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kun orme der er deciderede Internet vira?

Hejsa..

Er det kun orme man kan kalde deciderede Internet vira? Pga alle andre former for viruser har da til formål at nedlægge computere hos alle, orme har jo som regel bare det mål at skabe trafik kaos...

Er der andre former for vira der har tilformål at "smadrer" nettet?
Avatar billede jensendk Nybegynder
04. februar 2003 - 13:45 #1
Et emailscript kan også bruges til at skabe trafik, og  behøver ikke være destruktivt...
Avatar billede nex Nybegynder
04. februar 2003 - 13:48 #2
Ja men det er jo sådan set også en form for orm er det ikk?
Avatar billede jensendk Nybegynder
04. februar 2003 - 13:49 #3
Komemr vel an på definitionen af orm... *Er vel selektivt*
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2003 - 13:49 #4
det kan man ikke det en orm faktisk ikke er en "rigtig" virus, efter hvad jeg har læst mig til. Faktisk er de færreste trusler i dag en "rigtig" virus.
Avatar billede jensendk Nybegynder
04. februar 2003 - 13:49 #5
Ved ikke om man kan kalde en DDos angreb for en orm eller vira
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2003 - 13:50 #6
men hvad er definitionen på en internet virus? :-)
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2003 - 13:52 #7
Avatar billede nex Nybegynder
04. februar 2003 - 13:54 #8
Mange takker for besvarelserne.. jeg må vist hellere lade være at kalde det virus så.. kalder det bar trusler osv..  DAnke sehr.. hvis i vil have lidt point så smid lige et svar så er der 10 point til hver.. ka det ikk lokke lidt ;))
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2003 - 14:01 #9
Angreb på internettets DNS servere kan vel også kaldes Internet virus, hvis det gøres med en virus. F.eks. en virus der på inficerede maskiner laver mange gentagende dns opslag, så dns serverne bliver overbelastede
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2003 - 14:09 #10
svarer :o)

/cdc
Avatar billede yeti Nybegynder
04. februar 2003 - 14:49 #11
En orm er vel "blot" en "virus" der kan sprede sig igennem et netværk. Oprindeligt var virus noget der kom igennem e-mails - nu kan de jo også komme igennem fil-delings-tjenester, men fælles for virus er vel konceptet med at inficerer en fil.
Avatar billede nex Nybegynder
04. februar 2003 - 15:20 #12
Jeps takker.. Det er jeg også kommet frem til sån efterhånden ,)