Avatar billede j112 Nybegynder
03. februar 2003 - 23:57 Der er 8 kommentarer

Systemkrav for anvendelse af TerraTec Cinergy 600TV

Hej jeg overvejer at anskaffe et sådant radio/tv-tunerkort, men har ikke kunnet finde nogle krav til PC'en.

Jeg har en Compaq 5861 med en 600 Mhx AMD-P7 Processor, 384 MB ram og et NVIDIA RIVA TNT2 Ultra grafikkort med TV-Out

Er der nogen der har erfaringer med en lignende konfiguration, eller kan henvise til et link hvor dette står?
Avatar billede j112 Nybegynder
04. februar 2003 - 00:10 #1
Ved nærmere eftersyn så er processoren følgende:

Type: AMD® Athlon™
Klokfrekvens: 600 MHz
Systembus: 200 MHz
Implementering: Slot A
Chipset: AMD-750™
Co-processor:  Matematisk co-processor er indbygget
MMX™ support: Ja
3D-Now!™ support:  Ja
Avatar billede backside Nybegynder
04. februar 2003 - 00:11 #2
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
04. februar 2003 - 00:13 #3
det tror jeg godt du kan...jeg kan ikke finde noget der kan dokumentere det...men det virker da som om den burde kunne
Avatar billede krusell Nybegynder
04. februar 2003 - 10:26 #4
Jeg har 400 udgaven og den trækker altså nogle søm ud, når man vil se fuldskærm.
Har en XP 1800+, 512 mb ram.
I vindue går det bedre, men jeg synes stadig det er noget tungt. Nu har jeg ikke brugt det så meget da jeg har nogle driver problemmer, så jeg ved ikke om det er mine indstillinger, der gør, at det er så tungt.
Jeg skal prøve, at vende tilbage hurtigts muligt, men regner ikke med at formattere før om et par uger og kan ikke få det til, at fungere før jeg har formatteret. Heh, kom til at pille lidt :)

krusell
Avatar billede backside Nybegynder
04. februar 2003 - 10:40 #5
System Requirements:

Min Operating System Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows Millennium Edition, Microsoft Windows 2000 / XP
Min Processor Type Pentium II
Min RAM Size 64 MB
Peripheral / Interface Devices Sound card, CD-ROM, graphics card
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 14:04 #6
De høje krav kommer først når du vil til at optage, og evt. afspille video samtidigt. Det der kaldes for "timeshifting"

Det kræver en P3 1 GHz eller bedre for at opnå acceptabel kvalitet.
Avatar billede krusell Nybegynder
22. april 2003 - 12:14 #7
Jeg har stadig ikke fået mit til at virke.
Har ikke gidet, at formattere endnu og så kom jeg også til, at brænde mit graffikkort af, så det går jo fedt :)
Har du fået noget du kunne bruge her? eller har du evt. købt et kort, og prøvet det i maskinen?
Avatar billede shah_khan Nybegynder
25. marts 2004 - 20:49 #8
jeg har ikke nogen link hvor der står om kravet, men kan sige udfra erfaring at hvis du vil kun se tv'et på dit pc så kan godt lade sig gøre, men hvis du vil optage så kræver det mere især hvis du vil encoder det samtidig eller fylder det et krig.
jeg har selc en P4 2.53Ghz, Gforce4 Ti4800 SE, 512 DDR duel ram og når jeg vil encoder til xvid, kan min maskin ikke klar. mpeg går godt nok.