Avatar billede laumeister Nybegynder
03. februar 2003 - 21:36 Der er 2 kommentarer

Underligt MS-RAMDRIVE får xp til at crashe

Har lige fået en ny bærbar computer uden styresystem Jeg partitionerede HD drevet med fdisk og begyndte at installere Windows XP. Da jeg skal vælge installationspartitionen får jeg ingen valgmuligheder og computeren kommer med en fejlmeddelelse og skal genstarte. Ude i dos kan jeg se at der er oprettet et MS-RAMDRIVE som ikke kan formateres eller som formentlig forårsager at installationen af XP ikke kan lade sig gøre. Det er ligeledes ikke muligt at starte fdisk opfor at slette alle primære og logiske drev på harddisken. Hvad kan denne fejl skyldes?
Laumeister
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. februar 2003 - 06:17 #1
Er du sikker på af FDISK har ryddet op på HD'en ?

For at rydde ALLE spor på en HD kan bruges en util kaldet [wipedisk] - den har jeg brugt med godt reslutat netop da FDISK IKKE kunne klare sagen ordentligt.
Rydder alle partioner/spor/sektorer uanset OS type osv...

Denne [wipedisk] må kunne findes "Out There Somewhere"...

Instalere du via CD-BOOT ?
Check også på www.bootdisk.de
Avatar billede peet-49 Novice
04. februar 2003 - 08:38 #2
Brug XP-skiven under installation til, at formatere-oprette partitioner. Det er ikke nødvendigt, at fdiske det er hurtigere og lettere, at gøre det hele under installationen af XP