Avatar billede bondester Nybegynder
03. februar 2003 - 20:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Connecte til MySQL på localhost

Jeg kan ikke finde ud af at connecte til min MySQL database på min egen comp. Jeg bruger følgende forbindelse:

SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="activeweb"
SQLlogin=""
SQLpassword=""

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=16386"

Conn.Open conStr

Men får denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.
/MySQL/inc_dnsopen.asp, line 13

Nogen der kan hjælpe mig??

/Cowman
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 20:36 #1
Prøv at ændre localhost til navnet på din computer
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. februar 2003 - 20:46 #2
Har du installeret myODBC på din computer?

Production release: http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-2.50.html
eller:
Development release: http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html
Avatar billede medions Nybegynder
03. februar 2003 - 21:17 #3
Jeg tror ikke du har kaldt din driver det rigtige... Hvis du downloader den driver du har fået henvist af Eagleeye, skal du huske at omdøbe din driver under ODBC admin...

//>Rune
Avatar billede ksostack Nybegynder
03. februar 2003 - 21:21 #4
Er der oprettet en system-DSN i Datakilder i kontrolpanel??

//ksostack
Avatar billede bondester Nybegynder
04. februar 2003 - 10:38 #5
Jeg har installeret WinXP Pro!
Når jeg går ind i Kontrolpanel --> Administration --> Datakilder (ODBC)

Står der ikke noget under system-DSN, men jeg prøver lige at hente linket
Avatar billede bondester Nybegynder
04. februar 2003 - 10:58 #6
Tjaaa nu kom jeg da et skridt videre, men får nu denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[TCX][MyODBC]Can't connect to MySQL server on '212.54.67.114' (10065)
/MySQL/inc_dnsopen.asp, line 13
Avatar billede bondester Nybegynder
04. februar 2003 - 11:19 #7
Min fejl var kommet til at angive forkert ip '212.54.67.114'
Det virker nu upåklageligt, jeg takker!

Hvis der lige er nogen der smider nogle svar kommer der points (hovedsageligt eagleeye for linket)

/Cowman
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. februar 2003 - 15:54 #8
Så smider jeg da lige et svar :)