Avatar billede kenni-h Nybegynder
03. februar 2003 - 19:32 Der er 7 kommentarer

Fjernelse af router - speedstream 2601

Overskriften siger vist det hele, men hvordan gør jeg med min TCP/IP opsætning??? Jeg ønsker stadig at kunne bruge min TDC ADSL forbindelse

HJÆLP :-)
Avatar billede articfruit Nybegynder
03. februar 2003 - 19:42 #1
har du netexpres adsl? så er der en installations cd med som du skal bruge...
Avatar billede kenni-h Nybegynder
03. februar 2003 - 19:57 #2
Jep jep NetExpress ADSL, men jeg er næsten 100% sikker på at der ikke fulgte nogen CD med
Avatar billede articfruit Nybegynder
03. februar 2003 - 20:00 #3
hvis der ikke har fulgt nogen cd med, kan du bare sætte din pc til adsl modemet uden problemer med et alm straight kabel, men hvor lang tid siden er det du har fået det, jeg tror altså bestemt at der har været en cd med!
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
04. februar 2003 - 11:10 #4
Jeps der fulgte en CD med, jeg har selv Netexpress med en Speedstream 2601, hvis du ikke har CD'en kan du ringe til TDC og de kan nok sende dig en ny. Du skal bruge CD'en for at kunne ringe op med dit ADSL modem
Avatar billede kenni-h Nybegynder
04. februar 2003 - 11:21 #5
Jeg har haft opkoblingen i ca halv andet år, og mener nu stadigvæk ikke der fulgte nogen CD med :) Well, jeg har prøvet at fjerne routeren og sætte et straight kabel til, men hvad med min TCP/IP opsætning? Jeg har TDC´s IP adresse, men mangler subnet mask og default gateway
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
04. februar 2003 - 12:50 #6
Hvis du har en Netexpress forbindelse kan du ikke bare tilslutte modemet til din PC og være på, den bliver nødt til at ringe op for at koble dig på. Når du bruger en router ligger instillinger gemt på routeren så du ikke behøver at ringe op hver gang.
Avatar billede zassman Nybegynder
05. februar 2003 - 09:28 #7
du skal have en pppoe klient installeret
den er med i XP, men ellers se her http://www.dsl-faq.dk/ under pppoe klient