Avatar billede k-b-n Nybegynder
03. februar 2003 - 19:05 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Netærks problemer med XP & win98...

Jeg har et netværk med to computerer en XP og en 98, de er forbundet af en switche og de deler en adsl forbindelse...
de kører begge over IPX/SPX transportprotokol da jeg havde nogle problemer det for jeg har tdc adsl, så jeg har to dynamsisk ip'er...nå men tilbage til spørgsmålet..jeg kan godt se XP'en på win98, men ikke win98 på XP'en.
XP'ens firewall er deaktiveret, men 98'en har norman firewall aktiveret..

Håber i kan hjælpe mig..
Med venlig hilsen
//Ken Nørregaard
K-B-N.dk
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 19:08 #1
øhhhh http://www.eksperten.dk/spm/312955 du må ikke oprette det samme spørgsmål to gange.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2003 - 19:08 #2
så prøv at deaktivere firewall
Avatar billede k-b-n Nybegynder
03. februar 2003 - 19:26 #3
Er det virkeligt ikke muligt at bruge netværket uden af deaktivere firewall´...
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2003 - 19:42 #4
jo, men hvis vi lige sikrer os at alt er som det skal være, så kan vi tage det derfra
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
03. februar 2003 - 22:12 #5
Har du konfigureret fil- og printerdeling på Win98 ? Har du også delt de drev/mapper du ønsker ?
Avatar billede k-b-n Nybegynder
03. februar 2003 - 22:39 #6
Nu kan jeg godt se og dele filer...har jeg slettet min firewall..da norman firewallen ikke kan deaktiveres..(smart lavet ikk*S*) men det ville jo være en dejlig ting hvis jeg kunne bruge netværket selvom der er firewall på...
ved i hvordan???
Avatar billede flaban Nybegynder
04. februar 2003 - 12:34 #7
Den bedste måde at gøre det på er at højre klikke på denne computer og tilslut netværks drev.
Det er den måde det virker bedst på.
Så får du også dine drev fra den anden maskine når du går ind i denne computer og kiger.
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
09. februar 2003 - 17:48 #8
Hvis du stadig har problemer, så prøv at åbne port 137 + 138 på din firewall, da disse bruges til at se hinanden på lokalnetværk.
Du må også have en log i din firewall, der kan se hvilken trafik der bliver spærret og fra hvilken IP. Håber det hjælper.
Avatar billede k-b-n Nybegynder
26. juni 2003 - 13:00 #9
eee