Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:26 Der er 22 kommentarer

gameport

Hvor er min game port??
Jeg har op til flere gange prøvet at instalere mit joystick, men der er ikke noget at gøre. nu har jeg slettet min game port, hvordan installerer jeg den igen???
Avatar billede blazer Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:27 #1
tilføj ny hardware i kontrolpanel og tryk næste en masse gange!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:27 #2
Under
Kontrol Panel > Game controllers der kan du installere dit joystick
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:31 #3
game port sidder på dit lydkort slet det og installer det igen så skulle du finde din game port
Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:41 #4
Jeg har installeret lyd kortet op til flere gange men spil porten kommer ikke med.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:41 #5
Hvad er det for et lydkort?
Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:42 #6
Et gammelt es688 audio drive
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:43 #7
det kan være at der er en IRQ konflikt  eller en anden konflikt prøv at tjekke det
Avatar billede maniacdog Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:44 #8
okay
prøv og gå ind under

Kontrol Panel > Tilføj ny Hardware
Vælg nej til at windows vil søge efter enhed.
(Vælg ud fra liste)
Vælg Enheder til lyd- Video og spil
Find microsoft
og find så Spilport-Joystick

Så vil den installere en default gameport.
Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:45 #9
Der er ingen konflikt
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:53 #10
har dit joystick overhoved virket, for ellers lyder det som om du skal have dig et nyt lydkort
og et udemærket kort er \"live 1024\"
Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:13 #11
Både joystick og lydkort er afprøvet med held på en anden pc.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:15 #12
Den måde jeg nævner er måden til og installere en Gameport (Hardware) Ud over dette skal du også installere dit joystick, det jeg nævnte første gang.
Du må altså liiige give os noget mere info hvis vi skal prøve og hjælpe dig igennem dit problem.
Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:16 #13
Jeg har installeret game porten, men får svaret \'not connected\' når jeg skal installere joystick.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:18 #14
Har du genstartet?
Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:19 #15
Ja for fanden.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:21 #16
Undskyld at vi prøver og hjælpe dig for satan!
Avatar billede liljander Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:22 #17
Undskyld og tak
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:24 #18
nogle gange er det bedste at formater hele lortet, og prøve helt fra bunden.

du kan også prøve at geninstaller. eller bruge et andet styresystem
Avatar billede maniacdog Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:26 #19
Hvad styresystem bruger du?
Avatar billede hpo Nybegynder
01. november 2000 - 08:26 #20
morten11>>> Formatere hele lortet for at installere et joystick ?? Ikke en god ide.

Noget kunne tyde på at den ikke rigtig fanger at der er en gameport på lydkortet... denne port kunne være defekt. Du kan købe en gameport ret billigt, men det ville optage et slot - måske også en dum ide afhængig af hvor meget HW du har i maskinen. Prøv at låne din kammerats lydkort, og se om det virker (hvis det ikke virker så tror jeg du har dårlig strøm ;-)

/hpo
Avatar billede sen8or Nybegynder
01. november 2000 - 11:57 #21
<HPO>

Ordret min tanke: Formatere hele lortet for at installere et joystick ??? :-I

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2003 - 22:38 #22
LUKKETID!!