Avatar billede kimbo Nybegynder
27. marts 1999 - 00:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP og Digiweb

Er der nogen der har et eks. på hvordan man får forbindelse til en Access database hos Digiweb??
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
27. marts 1999 - 20:39 #1
set conntemp = server.createobject("adodb.connection")
cnpath = "DBQ= DEN DIREKTE STI f.eks. f:\skod\skod.mdb "
conntemp.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

du kan finde den direkte sti ved at bruge server variabler.. f.eks.
Request.Servervariables("PATH_TRANSLATED")

Avatar billede kimbo Nybegynder
27. marts 1999 - 21:16 #3
til cogito

Det har jeg prøvet uden held
Avatar billede kimbo Nybegynder
27. marts 1999 - 21:18 #4
til jonaskvl

TAK for det, det ser ud til at virke.
Avatar billede hansen Nybegynder
28. marts 1999 - 10:55 #5
Jeg har webhotel og digiweb, og klarer min db connect med en file DSN, det virker hvergang og er som sådan også lettere når man udvider sine db aktiviteter, prøv at læse mere omfildsn hos netcoders.dk