Avatar billede lasborg Nybegynder
03. februar 2003 - 15:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Begynderspørgsmål

jeg har brug for hjælp med noget elektronik.

Jeg vil lave en boks som jeg kan tilslutte til min lydudgang på mit lydkort. Den skal så fordele signalet ud til fire forbindelser: to minijack og to phono (i alt 4 phonostik). Så jeg kan have mine to fjernsyn, mit anlæg, og mine høretelefoner tilsluttet på en gang.

Envidere skal der være kontakter så man kan slukke og tænde for de enkelte udgange (ihvertfald mindst en så der kan slukkes for hovedtelefonen)

Jeg tror nok at det er nødvendigt at montere dioder for at forhindre a der kan løbe lyd "den anden vej" mellem de 4 forbindelser.

Mine spørgsmål er så om du evt. ved om det er nødvendigt med dioder.
Og hvis det er hvilken slags skal jeg så købe.

Angående kontakter, er det nødvendigt at bruge en med 3 poler (til left right og ground), eller er det nok med en 1 polet kontakt til at afbryde for "jordforbindelsen".

På samme måde, er det så nødvendigt med dioder på både left right og ground, eller er det nok med en på ground.

Hilsen Lasse
Avatar billede scb Praktikant
03. februar 2003 - 15:55 #1
Du må endlig ikke bruge dioder, det vil forvrænge lyden volsomt.
Du kan heller ikke nøjes med at afbryde ground, det vil give brum.
Du skal bare afbryde left og right med en 2 polet afbryder.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
03. februar 2003 - 15:57 #2
Og husk det skal være højttaler udgangen fra dit lydkort du bruger, ellers kan det ikke trække 4 indgange i parallel. (Når alle kontakter er tændt)
-SCB
Avatar billede lasborg Nybegynder
03. februar 2003 - 16:00 #3
Ok. Tak for hjælpen