Avatar billede squadjot Nybegynder
03. februar 2003 - 13:10 Der er 42 kommentarer og
7 løsninger

Spil til piger???

ok..fik købt "The Sims" + expansionpacks til min kæreste..kæmpe hit..og hun brugte flere uger på det...nu er det blevet kedeligt..og nu er jeg på jagt efter et NYT pige-"venligt" spil...

Jeg ville høre om der er nogen der har nogle goe forslag..

Evntyr, eller adventure er godt (men må ikke være for kompliceret)  f,eks NWN = for kompliceret.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2003 - 13:11 #1
Måske lidt gammelt, men "Black and White" var da noget min kæreste kunne holde sig beskæftiget med...
Avatar billede timealert Nybegynder
03. februar 2003 - 13:12 #2
The Sims online. Verdens største spil (salgsmæssigt)

Eller magnus og myggen. Det spiller min kæreste i hvert fald. Men hun er heller ikke meget til computer :-)
Avatar billede arnvig Nybegynder
03. februar 2003 - 13:13 #3
Mange piger synes at "Lemmings" er fedt, selvom det er lidt outdated.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. februar 2003 - 13:13 #4
Jeg vil ikke sige at det er et decideret pigespil, men spillet "Mistænkt", hvor du er personen (f.eks. Ingrid Dahl, rejeseholdet på tv) der skal lede opklaringen af et mord eller lign.

Det er et meget spændende spil, og er stille og roligt.
Avatar billede arnvig Nybegynder
03. februar 2003 - 13:14 #5
og "Myst" har også en del "female fans"
Avatar billede angam Nybegynder
03. februar 2003 - 13:15 #6
Spil til piger er vel lige så forskellige som spil til drenge?
Min kone foretrækker The Settlers 3 (ikke 4'eren) og Zoo Tycoon. Lemmings har aldrig fanget hende.
Avatar billede squadjot Nybegynder
03. februar 2003 - 13:15 #7
dejligt med hurtige svar...endeligt kom med flere :P..i skal nok få point allesammen :D
Avatar billede squadjot Nybegynder
03. februar 2003 - 13:16 #8
JakobClausen > hvor får jeg fat i "mistænkt"?..
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2003 - 13:18 #9
malltycoon
ps.. mistænkt er blevet rakket ned i samtlige spilblade og tvudsendelser..
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 13:18 #10
Diablo II, Settlers 3, Caesar 3 og lignende samt diverse "tycoon" -spil har min kæreste gamet - udover Sims, s'fø'li'. Alt hvor man kan bygge og udvide - gerne uden at gå i krig.

//hansi
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2003 - 13:19 #11
men igen... det er jo også mænd der anmelder spillene der..
Avatar billede soreno Praktikant
03. februar 2003 - 13:20 #12
Min kæreste spiller for tiden:
Age of Empires 2
Europa Universalis 2
Heroes of Might and Magic 4

Tidligere har hun spillet:
Age of Wonders
Age of Empires
Europa Universalis
Heroes of Might and Magic 3
Avatar billede exp Juniormester
03. februar 2003 - 13:21 #13
Min ex var/er HELT vild med det små M$-indbyggede - hun bruger sindsygt meget tid på "edderkop"
Avatar billede exp Juniormester
03. februar 2003 - 13:23 #14
nåja, det hun nok i virkeligheden spillede mest var... nej ikke det...! gris!

Spillet "format c:"...
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. februar 2003 - 13:23 #15
så må jeg også hellere komme med en (af denne uges) sidste indlæg :\

- Simon The Sorcerer (gamle og 3d)
- Settlers (1-4)
- Magnus og Myggen
- Mistænkt (1+2) - se evt. http://gamemail.dk
- Harry Potter
- Globetrotter

... det er dem der er installeret lige pt - ikke alle spilles lige meget ;)
Avatar billede exe-s Nybegynder
03. februar 2003 - 13:26 #16
Arnvig du skriver Lemmings det spillede jeg totalt meget da jeg var lille... Hvor kan jeg downloade det henne???
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2003 - 13:29 #17
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2003 - 13:46 #18
Syntes du alvorligt skulle overveje Oddworld til hende - min kone spiller det hele tiden. Og det har hun gjort i laaaaang tid ;)

www.oddworld.com
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2003 - 14:10 #19
min kæreste har kapret min computer efter jeg fandt en comodore 64 emulator.. så hun spiller giana sisters og wonderboy konstant..
Avatar billede exp Juniormester
03. februar 2003 - 14:11 #20
stik hende bubble bobble - det vildeste c64-spil
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2003 - 14:12 #21
jeg tør ikke...
Avatar billede exp Juniormester
03. februar 2003 - 14:14 #22
man kan spille 2-player (det er faktisk federe sådan)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 14:16 #23
He he.
Min kæreste spiller Keen, kan i huske det?
Kan kun genkende når hansimann skriver at de mest er til spil, hvor der ikke er krig.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2003 - 14:17 #24
stik hende en "best of shaware" eller noget cd... en med masser af platform spil osv..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. februar 2003 - 14:18 #25
squadjot >> Jeg har købt min hos merlin, men kan også købes her:
http://www.moviemerchandise.dk/cgi-bin/vare.php3?vid=1564

Der er kommet end to´er, men start med 1´eren
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. februar 2003 - 14:19 #26
exp >> Ved du om der er en udgave der kan kører under xp ?
Avatar billede exp Juniormester
03. februar 2003 - 14:36 #27
der findes bubble bobble nostalgie, men hvis jeg skal være helt ærlig, så stinker det!

Bubble Bobble Quest:
http://www.terminalstudio.com/bubble_bobble.shtml

Bubble Bobble Nostalgie:
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=nostalgie&tg=dl-2001

Den originale (shareware/full version): <---------------------- Den bedste!!
http://www.download-free-games.com/arcade_game_download/bubblebobble.htm
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. februar 2003 - 14:46 #29
Den originale som du henviser til er da den samme som nostalgie
Avatar billede need4speed Nybegynder
03. februar 2003 - 14:47 #30
Helt klart Sim City 4000 kender flere piger som syntes det er alt for cool!
Avatar billede exp Juniormester
03. februar 2003 - 14:50 #31
jacobclausen >>
hmm... så har de den heller ikke mere (den forsvinder)

Ved en kammerat har den, men...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. februar 2003 - 14:56 #32
exp >> Og Nostalgie udgaven kan jeg i hvertfald ikke få til at virke på min xp
Avatar billede arnvig Nybegynder
04. februar 2003 - 11:00 #33
exe-s: Lemmings kan vist ikke downloades, det sælges stadig, nu også i en 3d-version
Avatar billede arnvig Nybegynder
04. februar 2003 - 11:01 #34
Kom lige i tanke om

Min kæreste brugte også en del tid på Sim-City
Avatar billede exe-s Nybegynder
04. februar 2003 - 22:36 #35
arnvig-> OK. Jeg troede det var dødt for længst jeg kan huske da jeg spillede det i dos.... hehe...
Avatar billede exp Juniormester
05. februar 2003 - 08:19 #36
exe-s >>
Simcity lever skam (4'eren er lige udkommet!)

http://simcity.ea.com/
Avatar billede squadjot Nybegynder
10. februar 2003 - 12:58 #37
tak allesammen
Avatar billede miss.shadow Nybegynder
02. maj 2003 - 07:04 #38
Ok... la mig sige som det er(da jeg er en pige). Jeg kan lide at spille både de nyeste spil og de ældste Dos-spil. For eksempel er mit yndlingsspil ODDWORLD(DEM ALLE), jeg har bare ikke Munch's oddeesy(BUUUHUUU).
Jeg kan også rigtig godt lide at spille krig spil som Return to castle Wolfenstein, og Halflife, Og så kan jeg godt lide(af DOS-spil)
Jazz Jackrabbit(Hvis der er nogen der har det Vær sød og sig din mening om det)
Lemmings
Diggers1-2
Cosmo's cosmic adventures1-3
OG... Skyroad
Her er en god side hvor man kan downloade DOS-spi:

          aw.localhost.ee

Der er ikke virus i NOGEN af spllene(De bliver cheket a Admistraterne INDEN de bliver opdateret).

Men små piger fortrækker nok de latterlige BARBIE spil *hihihihihihihihihihi*
Avatar billede miss.shadow Nybegynder
02. maj 2003 - 07:07 #39
ÅH JA!!! Jeg hvar ved at glemme det...
Der skal IKKE www foran Aw.localhost.ee
Bare skriv det som det er.
Jeg tror at alle spil derpå er ABANDONWARE.

;)
Avatar billede miss.shadow Nybegynder
02. maj 2003 - 07:13 #40
Og ARNVIG>>>
Lemmings KAN faktisk downloades...
De gamle lemmings spil er Abandonware(DEt betyder at det ikke sælges længere)
Det kan godt være at det NYE spil stadig sælges, men det betyder ad ikke at de gamle Lemmings spil sølges.
NÅÅÅJA jeg har også Lemmings Revolution (hehe sjovt i den nye 3D udgave)
Avatar billede tkmbh Nybegynder
02. maj 2003 - 07:19 #41
Atomic bomberman er faktisk ret sjovt at spille sammen med kæresten.
Avatar billede franzy Nybegynder
18. august 2003 - 19:28 #42
miss.shadow >> Jazz JAckrabbit er meget sjovt - men et der er sjovere er Earthworm Jim! Det er hylende skægt. Derimod syntes jeg at Cosmo er for gusten.
Og så lige en notits til nogle af dem i starten:
Hverken Black & White eller Lemmings (som det er kommet frem senere) er outdated. B&W kan aldrig blive for gammelt. De eneste outdatede spil er nogle der er lavet inden for de sidste 5-10 år og kun pga penge. Alt før det er klassikere!
Avatar billede hendeder Nybegynder
18. august 2003 - 19:34 #43
http://www.utahdesign.com/lemmings/downloads.html

Jo jo - Lemmings kan man skam godt downloade - her har jeg hentet mine ;-)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:32 #44
heroes of might and magic 4 er godt!, rise of nations, baldours gate 1-2 morrowind måske
Avatar billede lisacarstens Nybegynder
06. december 2004 - 22:42 #45
nu er jeg selv en tøs, og spiller også the sims. kan også få perioder hvor det blir kedeligt, men hvis man så lige får en udvidelse blir man fanget igen.

Ellers holder jeg selv meget at strategi spil, og alt hvor du skal bygge.

age of empires har altid været en favorit, og zoo tycoon, sim city, rollercoaster tycoon, ellers prøv med raymann, som er en sød og sjov lille fyr på eventyr.
Avatar billede exe-s Nybegynder
06. december 2004 - 23:09 #46
Lisa-> Fint svar...  øhm  måske et lidt gammelt spørgsmål... hehe... Fra 3. februar 2003...
Avatar billede tkmbh Nybegynder
07. december 2004 - 21:59 #47
Hold da op et gammelt spørgsmål der lige dukkede op i min indbakke.

Nå men sjovt nok der lige blev svaret igen.
Avatar billede pellekronborg Nybegynder
07. august 2010 - 16:25 #48
du kan købe flere sims spil piger elsker dem
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2010 - 21:14 #49
Nu dukkede et spørgsmål fra 2003 op igen :)

Hvorfor gider folk svare på så gamle spørgsmål?