Avatar billede rastaman Nybegynder
03. februar 2003 - 10:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjerterfri

Hej

Jeg har et meget simpelt lille spørgsmål.

Hvorfor kan man ikke spiller hjerterfri på netværk med en Windows 2000 computer.

Rastaman
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2003 - 10:58 #1
Først og fremmest fordi "Hearts" ikke er med i W2K.

Men jeg mener da, at jeg da W2K kom frem, blot kopierede Hearts.* fra win98 system biblioteket over på min W2K maskine, lavede et shortcut, hvorefter at det bare virkede.

Hvad "fejl" oplever du? - det er ikke fordi din kopi er den gamle "ikke netværks" version?
Avatar billede rastaman Nybegynder
03. februar 2003 - 11:04 #2
jeg har bare kopieret den fra min win 98 version, og jeg kan også spille alene mod computeren men muligheden for at vælge netværket er ikke tilgægelig. Jeg får heller ikke nogen fejlmeddelelser som sådan.

Ved du hvor mange filer jeg skal have med, hvis det er det som er problemet...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2003 - 11:49 #3
Jeg kan ikke huske det præcist, men det er kun 2 eller 3 filer. Der er i hvert fald også en hearts.hlp, og om der er flere kan jeg desværre ikke huske.

Måske kan andre hjælpe?

Ellers skal jeg tjekke, når jeg kommer hjem (jeg er selvfølgelig på arbejde, og her kører vi desværre IKKE Hearts via netværk :-)
Avatar billede kryster Nybegynder
03. februar 2003 - 15:03 #4
Jeg mener kun hjerterfri kunne køre over netbeui.
Og den er der ikke så mange der bruger mere.
Avatar billede rastaman Nybegynder
03. februar 2003 - 15:06 #5
Jeg har ikke installet Netbeui på min win 98 maskine og der kan jeg godt spille over netværk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2003 - 13:54 #6
Hahaa - der var den.

Download pakken herfra: http://www.jsifaq.com/SUBA/tip0100/rh0133.htm

Der skulle også en cards.dll med. Jeg ved ikke om det er den der gør forskellen - men med ovenstående har jeg ikke problemer med min W2K maskine på arbejdet.

Prøv den...... :-)
Avatar billede julieh Nybegynder
18. marts 2003 - 11:44 #7
Hej, jeg har lige hentet ovenstående, lagt filerne i winnt\system32
når jeg så prøver at køre mshearts.exe siger den at den ikke kan finde cards.dll og så lukker den igen, men cards.dll ligge i samme bibliotek, skal den ligge et bestem sted ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. marts 2003 - 14:20 #8
Jeg har testet lidt med system32 biblioteket. Der eksisterer jo en meget nyere cards.dll i det subvol, og det er nok ikke smart at overskrive den. Bruger man den får man din fejl.

Men gør man som der står i tekstfilen, og lægger dem sammen i et subvol - f.eks. C:\programmer\MSHearts\*.* - ja så virker det umiddelbart. Jeg har i hvert fald ingen problemer.

Så prøv lige at lægge dem et andet sted, så tror jeg den er der.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. marts 2003 - 14:22 #9
http://spil.tv2.dk/hjerterfri/
Lav en bruger , det er et velbesøgt sted.
Du kan også spille Whist og andre kortspil , det kan være vi mødes derinde.*S*
Avatar billede julieh Nybegynder
18. marts 2003 - 14:50 #10
Perfekt, så virker det, jeg læste det som om at det bare skulle ligge i den samme dir, og ikke i et for sig, men hvis jeg gør det så virker det :o)